Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Ботас спечели първия пол за сезона

04.07.2020 16:54
Ботас спечели първия пол за сезона

Mercedes очаквано окупира първа редица в Гран при на Австрия

Първата квалификация за 2020 г. постави Ferrari на колене. Себастиан Фетел отпадна още след Q2, а Шарл Льоклер завърши на незавидната седма позиция.

Сезон 2020 във Формула 1 започна без съществени изненади. Mercedes доминира тотално по време на свободните тренировки, окупира първа редица на стартовата решетка, а Ferrari показа, че ще трябва да чака поне още година, за да вземе първата си титла от 2008 г. насам.

И все пак любопитните моменти на "Ред Бул Ринг" не отсъстваха. Първият и може би най-значим бе дело на Валтери Ботас. Финландецът изоставаше по време на тренировките спрямо съотборника си Люис Хамилтън, но в Q2 показа тотално различно лице и оглави класирането. При първия опит в третата финална квалификация Ботас отново бе изумителен – 1:02.939 бе най-силният резултат от началото на състезателния уикенд.

При последните бързи обиколки обаче Ботас надцени възможностите си и излетя от пистата във втори сектор, давайки шанс на Хамилтън. Британецът подобри постижението си, но не му достигнаха само 12 хилядни, за да се пребори за пола.

На трета позиция остана Макс Верстапен (Red Bull), но за разлика от двамата пилоти на Mercedes, холандецът ще започне утрешната надпревара със средните по твърдост гуми и ще има възможност да варира в стратегията. 

Третият по сила отбор в Австрия изненадващо е McLaren. Ландо Норис направи блестяща квалификация и измести Алекс Албон (Red Bull) от четвъртата позиция, а съотборникът му Карлос Сайнц остана осми.

Битката в средата на колоната ще бъде жестока през тази година, защото разликите между McLaren, Racing Point и Renault са минимални и вероятно ще зависят от спецификата на съответната писта. Серхио Перес (Racing Point) записа абсолютно идентично постижение с това на петия Албон и ще потегли редом до него от трета редица.

Колкото и да звучи странно, Ferrari също ще бори в средата на колоната, а не в челото ѝ. Въпреки че направи чиста квалификация, Шарл Льоклер остана седми, а Себастиан Фетел дори не прескочи Q2 и ще бъде едва единайсети на старта.

Зад Льоклер челната десетка допълниха Сайнц, Ланс Строл (Racing Point) и Даниел Рикардо (Renault). Пълните резултати може да видите тук.

Стартът за Голямата награда на Австрия е в неделя от 16:10 българско време.

Коментари
comments powered by Disqus