Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Ботас ще стартира от полпозишън в Шанхай

13.04.2019 09:36
Ботас ще стартира от полпозишън в Шанхай

Финландецът изпревари с нищожните 23 хилядни съотборника си Люис Хамилтън

Валтери Ботас ще започне юбилейния старт номер 1000 във Формула 1 от полпозишън, след като спечели квалификационната битка със съотборника си Люис Хамилтън в Гран при на Китай. Mercedes отново взе превес в битката с Ferrari, но двамата пилоти на Скудерията са плътно зад големите си съперници в шампионата.

Ботас излезе начело още при първите опити в Q3, когато спря хронометрите на 1:31.570 минути. Няколко малки неточности в последния сектор обаче му попречиха да вземе сериозно надмощие над съотборника си Люис Хамилтън и преди решителните втори бързи обиколки разликата между двамата бе нищожните седем хилядни.

След първи сектор британецът изглеждаше фаворит. След втори Ботас имаше минимална преднина. Представянето в третия трябваше да определи най-бързия в квалификацията. И този път Хамилтън се препъна на финала на обиколката си и позволи на Ботас да го изпревари с 23 хилядни.

Разликата между Себастиан Фетел и Шарл Льоклер също бе пренебрежимо малка. Четирикратният шампион завърши със седемнайсет хилядни пред съотборника си във Ferrari и ще потегли директно зад Ботас в неделната надпревара.

При Red Bull представянето на двамата съотборници бе коренно различно. Въпреки че недоволстваше от начина, по който пилотите се подреждаха за финалните си обиколки, Макс Верстапен завърши пети и то само на две десети зад Фетел и Льоклер. За разлика от него Пиер Гасли се пребори за шестото място с 1,4 секунди изоставане спрямо най-бързия Ботас. За французина това бе първо участие в Q1 с екипа на Red Bull.

Квалификацията в Китай подреди пилотите спрямо силата на отборите. Даниел Рикардо и Нико Хюлкенберг окупираха четвърта редица за Renault, а най-силният независим тим Haas F1 пласира Кевин Магнусен и Ромен Грожан на девето и десето място.

За първи път от 53 състезания Кими Райконен (Alfa Romeo) не участва в последната квалификационна фаза. Финландецът бе изпреварен от Даниил Квят (Toro Rosso) и Серхио Перес (Racing Point) на финала на Q2 и ще потегли едва тринайсети. Пълните резултати от квалификацията може да видите тук.

Стартът за Голямата награда на Китай е в неделя от 09:10 българско време.

Коментари
comments powered by Disqus