Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Ботас спечели в Турция, а Верстапен отново е лидер

10.10.2021 16:28
Ботас спечели в Турция, а Верстапен отново е лидер

Хамилтън остана пети въпреки алтернативната стратегия на Mercedes

Валтери Ботас спечели по безапелационен начин Гран при на Турция, но въпреки това Макс Верстапен (Red Bull) се върна начело в шампионата, след като досегашният лидер Люис Хамилтън (Mercedes) завърши едва пети. Серхио Перес (Red Bull) се качи за първи път на подиума след Гран при на Франция през юни.

Мократа „Истанбул Парк“ бе предпоставка за вълнуващо състезание с куп обрати, но Ботас не остави никакъв шанс на съперниците си. Финландецът запази лидерската позиция на старта въпреки леката грешка в първи завой, единайсет обиколки преди края изпревари Шарл Льоклер (Ferrari), който удължи максимално първия стинт, след което завърши с четвърт минута преднина спрямо втория Верстапен. Това бе първа победа за Ботас през настоящия сезон, като тя бе гарнирана и с бонус точка от най-бързата обиколка.

Вертсапен прекара самотен надпреварата на втора позиция, но въпреки това си върна лидерската позиция в шампионата. Шест кръга преди края на сезона нидерландецът има шест точки преднина спрямо Хамилтън, който в един момент се бореше за подиума, но на финала остана пети.

Световният шампион, който спечели квалификацията, стартира единайсети заради смяната на двигателя с вътрешно горене, но бързо започна да си пробива път към челните позиции. Когато Перес влезе в бокса за нови интермедия гуми, Хамилтън вече се движеше трети и поиска да остане на трасето и да завърши надпреварата без бокс. Mercedes обаче реши да покрие Пиер Гасли (AlphaTauri) и да не рискува петото място, вкарвайки британеца в пита седем обиколки преди края. 

Грейнингът с новия комплект интермедия се оказа съществен проблем за Хамилтън, който така и не получи възможност да атакува четвъртия Льоклер в края на състезанието. Монегаскът също отложи максимално спирането си в бокса, което позволи на Перес да го атакува успешно в 52-ата обиколка и да му отмъкне последната позиция на подиума.

Пиер Гасли (AlphaTauri) бе наказан с пет секунди заради контакт с Фернандо Алонсо (Alpine) на първи завой веднага след старта, но въпреки това се пребори с Ландо Норис (McLaren) за шестото място. Зад тях Карлос Сайнц (Ferrari), който също получи нова задвижваща система, прогресира от последна редица до осма позиция и напълно заслужено бе избран за пилот на деня.

Ланс Строл (Aston Martin) завърши девети, докато съотборникът му Себастиан Фетел рискува и сложи сликове, което го остави осемнайсети на финала след наложилото се второ спиране. Челната десетка допълни Естебан Окон (Alpine), който изкара цялото състезание с един комплект гуми. Пълните резултати от надпреварата може да видите тук, а класирането в шампионата – тук.

Следващият кръг във Формула 1 е след две седмици на пистата в Остин, Тексас.

Коментари
comments powered by Disqus