Шампионите от Mercedes спечелиха четвъртата си двойна победа за сезона
Себастиан Фетел (Ferrari) завърши трети, което го бетонира на втората позиция в шампионата. Даниел Рикардо (Red Bull) отпадна заради повреда в хидравличната система и подари четвъртото място на Кими Райконен (Ferrari).
Сезон 2017 във Формула 1 остана в историята с впечатляващата промяна, която автомобилите претърпяха, както и с оспорваната битка между Люис Хамилтън и Себастиан Фетел за шампионската титла. Финалната Гран при на Абу Даби обаче бе лишена от блясък и причината за това не бе единствено липсата на интрига в шампионата.
Надпреварата на „Яс Марина” мина като процесия, която Валтери Ботас водеше от старта до финала. Финландецът запази първото място при загасването на червените светлини, отвори преднина от над секунда преди активирането на DRS системата и с лекота контролираше развоя на надпреварата преди единствените боксове.
Стратегията на Хамилтън с по-късно спиране не проработи, но когато британецът се върна на пистата зад съотборника си, влезе по-бързо в ритъм. В 27-ата обиколка авансът на Ботас бе под секунда и интригата се върна. Макар и за кратко, защото в 30-ата обиколка Хамилтън допусна грешка в 17-и завой и Ботас отново се измъкна на две секунди пред съотборника си.
В 49-ата обиколка бе ред на Ботас да блокира за кратко гумите си и Хамилтън се озова опасно близо до него, но отново нямаше реална възможност за атака. Това бе и последната по-драматична ситуация в челото, като на финала Ботас завърши на 3,9 секунди пред съотборника си.
Третият Себастиан Фетел нито можеше да настигне двамата пилоти на Mercedes, нито имаше причини да се притеснява от съотборника си Кими Райконен, който завърши четвърти. Ако Даниел Рикардо бе завършил надпреварата, ситуацията можеше да е различна, но повреда в хидравличната система на RB13 го остави в зоната за сигурност 21 обиколки след старта.
Макс Верстапен (Red Bull) остана само на девет десети зад Райконен, но нямаше необходимото темпо, за да го притесни сериозно. Зад холандеца завърши Нико Хюлкенберг, който спечели най-ценните точки за Renault този сезон.
Французите прескочиха Toro Rosso в шампионата на конструкторите и се пребориха за шестото място, което би трябвало да им гарантира приблизително 10 милиона долара повече приходи от плащанията на FOM. Гран при на Абу Даби обаче далеч не мина безпроблемно както за тях, така и за Хюлкенберг.
Германецът изпревари Серхио Перес (Force India) веднага след старта, но впоследствие беше санкциониран с пет секунди, тъй като при маневрата излезе с четирите колела извън пистата. Той изтърпя наказанието при спирането в бокса, където се забави и заради проблем при смяната на задна дясна гума.
Същевременно съотборникът му Карлос Сайнц напусна състезанието веднага след като мина през бокса, тъй като едно от четирите колела не бе фиксирано коректно. На финала обаче шестото място на Хълк бе достатъчно за Renault, защото двамата пилоти на Toro Rosso Брендън Хартли и Пиер Гасли останаха едва петнайсети и шестнайсети.
Force India завърши най-добрия сезон в историята на тима със седма и осма позиция на Серхио Перес и Естебан Окон. Фернандо Алонсо и McLaren казаха сбогом на Honda с девето място, а Фелипе Маса (Williams) сложи точка на състезателната си кариера с класиране в челната десетка. Пълните резултати от състезанието може да видите тук, а класирането в шампионата – тук.
Трескавата подготовка за началото на 2018 г. започва веднага след финала на сезона в Абу Даби. Първото състезание през следващия сезон е Гран при на Австралия на 26 март.