Състезателната двойка Маркус Грьонхолм и Тимо Раутиайнен стартира успешно защитата на титлата при конструкторите с място на подиума на финала на “Монте Карло”. Финландците извeдоха Focus RS на трета позиция след четиридневна оспорвана борба по трасетата на най-известното рали в календара на WRC.
Техните съотборници Мико Хирвонен и Ярмо Лехтинен завършиха пети и допринесоха за доброто представяне на BP-Ford, който заема второто място при конструкторите. Те бяха само на крачка от четвъртата позиция, но две десети дадоха предмиство на на Крис Аткинсън, който спечели последния етап по улиците на Монако.
След тридневна луда надпревара в планинските региони Ардеш и Веркор в централната част на Франция, при необичайно топло време, керванът на WRC се отправи към Монако, традиционният домакин на дебютното състезание за сезона. 2,8-километровият супер-специален участък противопоставяше по двама състезатели на старта. Те потегляха по едно и също време, но от двете противоположни страни на трасето, което обикаляше плувния комплекс в района.
Пилотите бяха принудени да използват зимни гуми, тъй като необичайно мекото време ги остави без твърд вариант още в съботния ден, но именно липсата на сцепление на WRC автомобилите по асфалтовите улици на Монако стана причина за едно невероятно шоу.
38-годишният Грьонхолм се падна в двойка с младия Аткинсън, който спечели последната скоростна отсечка от надпреварата. Австралиецът изпревари именития си конкурент с половин секунда, но времето на Маркус бе достатъчно за втората позиция в супер-специалния етап. “Бе много забавно да се състезаваме на пистата домакин на Гран При със зимни гуми”, коментира пилотът на BP-Ford. “Намаленото сцепление позволяваше лесно занасяне на колата, а аз от своя страна се постарах да осигуря зрелищни изпълнения за феновете. Бях спокоен за третото място и имах възможност просто да се забавлявам в Монако.”
“Това не бе класическото “Монте Карло” поради несъответните атмосферни условия. Участвахме в типично рали на асфалт, но със зимни гуми. Битката между мен и Себ не бе много по-различна от миналогодишната. Съжалявам за проблемите със скоростната кутия в петък, но времето, което изгубихме, не се оказа решаващо”, добави финландецът.
Хирвонен бе в двойка с Петер Солберг. Пилотът на BP-Ford стартира супер-специалния етап от четвърта позиция с аванс от 8 секунди спрямо Аткинсън и успешно се справи с конкуренцията на норвежкия си колега. Мико обаче бе със секунда по-бавен спрямо Аткинсън, което го отдалечи на 2 десети от четвъртата позиция, за която се бори настървено цели 328 км.
“Наистина съм разочарован от резултата, но съм изключително щастлив от представянето си по време на уикенда”, заяви Хирвонен. “Имах удоволствието да участвам в една невероятна битка с Крис, която накрая загубих. Но аз му честитя успеха, защото бе постигнат по честен начин. Имахме известни трудности в избора на гуми и настройките по колата. Наистина изгарях от желание да спечеля четвъртата позиция, но и петото място е добро начало за сезона. Чувствам известна доза разочарование, но постижението ми е отлично и напълно съответства на амбициите ми преди старта.”
Директорът на BP-Ford Малкълм Уилсън бе доволен след края на състезанието. “Това е един добър старт на битката, която трябва да водим в защита на титлата при производителите. За съжаление Мико не успя да запази четвъртата позиция, но финалът на Рали Монте Карло само спечели от този факт. Битката в Монако е отличен предвестник за един оспорван сезон.”
Директорът на Ford TeamRS Йост Капито също бе оптимист: “Надпреварата бе значително по оспорвана от миналогодишната, а това е добър показател за спортня аспект на шампионата. Защитата на титлата ще бъде изключително тежка, но това е предизвикателство, което вече сме приели и с удоволствие ще преодолеем."
по материали на BP-Ford