Цената за целия автомобил с пълно оборудване възлиза на спортно-амбициозните 342 288 евро без ДДС
Brabus отново е в стихията си, сърцето на универсалния двигател, дело на инженерите от Ботроп с 850 к.с. V8, сега ще тупти и в Mercedes S63 AMG Coupé. Но дали обещанието на тунера за невероятния въртящ момент от 1450 Нм няма да е уловка.
Докато умуваме върху S-класа Coupé, прессъобщението на Mercedes дава перфектен отговор за „комбинация от елегантност и спортен дух”. Моделът с акцент върху последното носи отличителните знаци на AMG и като S63 AMG е оборудван с мощния 585 к.с. битурбо V8 двигател, известен с работното наименование M 157. Този автомобил е фаворитът на тунера Brabus от Ботроп, Германия .
Безконечни модификации на 5,5-литровия V8 битурбо агрегат
Специалистът по облагородяване на автомобилите на Mercedes със статут на производител, вече модифицира през последните години няколко AMG модела с двигател M 157 и 63. Промените в оригиналния двигател са комплексни. С помощта на специален колянов вал, уголемени отвори на цилиндъра, както и ковани бутала, работният обем е увеличен от 5,5 на повече от 5,9 литра. Обозначението 6,0 литра няма да бъде напълно достигнато (5912 куб. см), затова е втората цифра в наименованието на модела, а именно 850 к.с., които купето достига при 5400 об/мин. За постигане на целта това беше повече от необходимо, отколкото само увеличаване на работния обем.
Затова Brabus вгради в 850 6,0 Biturbo Coupe два турбокомпресора, специално разработени, метални катализатори и изпускателни тръби с размер 75 мм, директно след турбокомпресора. Изпускателните тръби с разширен диаметър намаляват обратното налягане на отработените газове и в комбинация със съответната електроника довеждат до увеличение на мощността, особено при турбо двигателите. Brabus изцяло препрограмира настройките за впръскване и запалване, това води не само до увеличаване на ефективността, но и до поддържане на стандарта Евро 6 за вредните емисиите.
За 3,5 секунди до 100 км/ч - въпреки ограничения въртящ момент
След „лечението” на Brabus, задвижващият агрегат всъщност генерира 1450 Нм при 2500 об/мин и 4500 об/мин на коляновия вал. Brabus лимитира мощността на 1150 Нм, както се казва „от съображения за по-дълъг живот на двигателя”. Това все още са 250 Нм повече от 900 Нм на S63 AMG. Също както и при основната версия, Brabus 850 6,0 Biturbo Coupé предава мощността посредством седемстепенна автоматична трансмисия към четирите колела.
Разпределението на мощността на „4Matic”-моделите със задвижване на четирите колела възлиза на 33:67 процента в полза на задната ос. С така гарантираното сцепление, тежащият повече от два тона Brabus с 850 к.с. ще катапултира само за 3,5 секунди до 100 км/ч, докато на серийния модел с 585 к.с. ще са необходими 0,4 секунди повече. След 9,4 секунди Brabus достига 200 км/ч, а краят са максималните 350 км/ч. Наред с невероятното увеличение на мощността, Brabus предлага допълнителни модификации и подобрения на S-класа Coupe.
Спортна изпускателна система, ковани джанти и черен кожен салон
Към екстрите ще прибавим спортна изпускателна система за адекватен звук и аеродинамична настройка на стабилността за високи скорости. Сплитерът на предната престилка и малкият спойлер на капака на багажника обезпечават притискателната сила, така че Brabus 850 6,0 да остане на земята дори при 350 км/ч. Версията с 850 к.с. може да се окомплектова по желание с 21- или 22-цолови ковани джанти, обути в гуми с размер 255/35 отпред и 295/30 на задната ос.
В интериора на S-класа Coupe Brabus залага на черна кожа с акценти в меден цвят. Общо 219 елемента в интериора са в този цвят, в който са и джантите. Освен това инженерите от Ботроп наред с карбона залагат и на метала. Лостчетата, педалите и щифтове на вратите са изработени от алуминий.
Brabus 850 6,0 Biturbo Coupé може да се купи като готов автомобил или клиентът може да предостави своя Mercedes S63 AMG Coupé да бъде преоборудван. Цената за целия автомобил с пълно оборудване възлиза на спортно-амбициозните 342 288 евро без ДДС.