Едновременно със стартирането на продажбите на новия Mercedes S-класа, тунерът Brabus представи своята програма за облагородяване и първите опции за повече мощност за луксозния модел.
Увеличаването на мощността от Brabus първоначално е ограничено до 4,7-литровия битурбо V8 на версиите S 500 и S 63 AMG. Променените фази на впръскване и възпламеняване, както и повишеното налягане на турбокомпресорите помагат на V8 машината в S 500 да генерира 520 вместо стандартните 455 конски сили. Максималният въртящ момент се покачва до 820 Нм. Поради това времето за ускорение от нула до 100 км/ч пада на 4,2 секунди. За максималната скорост клиентът има избор от 250, 275 или 300 км/ч.
След новите настройки на двигателя AMG вариантът генерира от 585 к.с. и 700 Нм при стандартния вариант до 650 к.с. и 1000 Нм при тунингованата версия. Който инвестира в нов турбокомпресор, нов интеркулер и модифицирана изпускателна система, ще бъде компенсиран със 730 к.с. и електронно ограничен въртящ момент от 1065 Нм. В този случай максималната скорост е ограничена до 325 км/час.
И двата двигателя позволяват допълнително да бъде инсталирана спортна изпускателна система с клапанно регулиране като по този начин се регулира и звука.
За да настрои аеродинамиката на S-класата към новите изисквания за скорост, Brabus разработи пълен аеродинамичен пакет, който ще може да се види на изложението IAA във Франкфурт.
На разположение на новия Mercedes S-класа са различни монолитни алуминиеви джанти. Предложенията варират от 19 до 21 цола. Разрешените максимални размери на Brabus S-класата са 21-цола с гуми 255/30 отпред и 295/30 отзад. При моделите с пневматично окачване или ABC клиренсът може да се смъкне с 15 мм надолу.
Типично за Brabus, по желание на клиента интериорът на S-класата може да бъде с кожа, алкантара, лайстни на праговете, декоративни апликации и мултимедийно оборудване.