Бившият пилот анализира комуникацията между Red Bull и ФИА
Сезон 2022 във Формула 1 е на прага и въпреки това коментарите от финалната надпревара за 2021 г. не спират. Във вторник социалните мрежи бяха буквално наводнени с ново видео, което вади на бял свят комуникацията между Джонатан Уийтли и Майкъл Маси и отново акцентира върху натиска, който Red Bull оказва върху състезателния директор.
This is shocking. New emerging footage of @F1 Abu Dhabi GP containing previously unheard radio. Masi essentially executed the instructions of Jonathan Wheatley (Red Bull) without any second thought over its legality or fairness. This should be sickening listening to any fan. pic.twitter.com/XkOWmjGhH0
— Jordan ¹⁰³ (@F1_Jordan) February 8, 2022
„Тези затворени с обиколка автомобили... Няма смисъл да тръгват и да ги чакаш да настигнат колоната. Просто ги пусни и тогава ще имаме истинско моторспорт състезание“, обяснява спортният директор на Red Bull.
Това изказване на Уийтли едва сега придобива публичност, но то е в унисон с цялата комуникация между питуола на Red Bull и Маси. На всички е ясно, че във финалните обиколки на Гран при на Абу Даби и австрийците, и Mercedes целенасочено притискаха състезателния директор на Формула 1. Въпреки това бившият пилот и настоящ коментатор и експерт на Sky Sports Мартин Брандъл е на мнение, че появата му е „неловка“ за всички в спорта.
“Това не е новина. Същевременно хората трябва да разберат, че това не е задължително нещо, което Майкъл Маси не е знаел. Няма смисъл да предполагаме, че Маси е е получил информация, до която не е имал достъп, която му дава яснота за изпреварените с обиколка автомобили.“
„Разбира се, че всичко това е неловко и много хора са недоволни: феновете на Люис, феновете на Mercedes. Въобще не е нужно да си фен на Люис и да вярваш, че той трябваше да е осемкратен шампион. За мен обаче истинският проблем с правилника е, че автомобилът за сигурност трябваше да се прибере в края на следващата обиколка.“
Скандалното развитие на Гран при на Абу Даби и огромният отзвук провокира ФИА да стартира специално разследване по случая. Комисията към Формула 1 трябва да публикува резултатите от него в понеделник.