Шеф-тимът на Honda Рос Браун е на мнение, че забраната за предварително загряване на гумите в комбинация с новите правила по отношение на аеродинамиката ще провокират много повече възможности за изпреварване догодина.
„Автомобилите ще разполагат със значително по-ниски нива на аеродинамичо прилепяне в сравнение със сега, което със сигурност ще провокира съществени изменения. Идеята е, че ако имаш добро механично сцепление и по-ниски нива на аеродинамично, би трябвало много по-лесно да се движиш зад пилота пред теб”, коментира Браун. „Има много доводи, които мога да изтъкна за това, че ще промяната ще е за добро, но дали разликата в скоростта на болидите ще бъде секунда или три десети, никой не може да каже. Нека изчакаме и ще видим.”Забраната за предварително загряване на гумите, която влиза в сила догодина, ще затруднява пилотите в първите две до три обиколки след смяната им, тъй като каучуковите смеси ще имат нужда от определено време до достигане на работен режим. Една от възможностите да се редуцира този негативен ефект е отборите да променят качествено стратегиите си и да разчитат на по-малко спирания в бокса, съответно и смени на гуми. Съществува обаче и друг сценарии. За да оптимизират работата на своите продукти в първите няколко обиколки, от Bridgestote могат да предложат на отборите значително по-меки смеси от обикновено, които да се износват бързо. В този случай пилотите ще са принудени да посещават по-често пита.
На въпроса дали да очакваме стратегии, базирани на икономията на гориво, Браун отговаря. „Не мисля, че ще е така. Очаквам много интересни стратегии, тъй като е очевидно, че излизайки от бокса със студени гуми, ще си уязвим на атаки от страна на съперниците, чийто комплект е достигнал оптималната си работна температура. Представете си обаче, че си зад пилот, който е по-тежък , разчита на по-дълга серия обиколки, и губиш време заради неговия подход. Спираш рано, за да заредиш, смениш гумите и съответно да ги загрееш. Другият пилот влиза в бокса три обиколки по-късно. Ако се движиш с неговото темпо, ще получиш много добър шанс за атака, след като той излезе на пистата със студени гуми.
„Има най-различи сценарии. Не може да се каже по-толкова опростен начин, че който изкара най-дълго време на пистата без презареждане, ще спечели. Не мисля, че ще е толкова лесно. Поради износването на гумите времената ще се влошават в края на серията – още един фактор, който ще влияе върху резултатите”, обяснява Браун.
„Ще бъде много интересно, защото щом излезеш на пистата, ще са ти необходими поне две-три обиколки, за да влезеш в ритъм и в този момент ще си много уязвим. Останалите със сигурност ще те атакуват. Нещо подобно виждаме в GP2 сериите. Имаме потенциал за много повече изпреварвания.”