Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Браун: Клиентските автомобили да са безплатни

06.05.2020 09:39
Браун: Клиентските автомобили да са безплатни

Босът на McLaren с радикална идея относно едногодишните шасита

Liberty Media, ФИА и отборите полагат огромни усилия през последните два месеца, за да ограничат последиците от кризата върху Формула 1. Основният акцент е върху намаляването на разходите – въвеждането на новите правила бе отложено с един сезон, настоящите шасита ще се използват и през 2021 г., а таванът на бюджетите бе лимитиран до 145 милиона при първоначален план за 175.

Отборите логично гледат по различен начин на направените промени. От McLaren и повечето малки тимове настояват разходите да бъдат свити дори до 100 милиона долара. Същевременно големите отбори се противопоставят на подобни действия, като основният им довод е, че инвестират много повече в развойна дейност и се нуждаят от допълнителни ресурси, за да бъдат и конструктори, и доставчици.

Наскоро босът на Red Bull Кристиан Хорнър коментира, че един от възможните сценарии е малките отбори да купуват в края на сезона автомобилите на водещите тимове, което ще им гарантира конкурентна техника за следващия сезон на прилична цена. Зак Браун от McLaren обаче контрира офертата на своя колега и заяви, че тези автомобили трябва да са напълно безплатни.

„Бих казал, че ако тръгваме в тази посока, то те (Red Bull и големите отбори) трябва да дават безвъзмездно тези автомобили, ако наистина искат, защото стандартно след края на годината те стават безполезни“, коментира Браун за Motorsport.com.

„За тях те вече не струват нищо. Всичко вече е направено – развойната дейност, резервните части… Трябва просто да ги дадат на своите клиенти и да не ги таксуват. Това няма да им струва нищо допълнително. Ако наистина имат намерение да помагат на малките отбори, то трябва да им осигуряват безвъзмездно автомобилите.“

Като цяло обаче Зак Браун е против идеята за клиентските автомобили. Евентуалното им въвеждане трябва да е единствено временно решение, тъй като е в разрез с базовите принципи на спорта.

„Мисля, че наскоро станахме свидетели на това как границите станаха по-разтегливи и че вместо да конструират собствен автомобил, купуват автомобила на друг тим“, продължава Браун визирайки Racing Point и спекулациите, че екипът от Силвърстоун директно се е сдобил с миналогодишния Mercedes.

„Ако става въпрос за разходи и това е решението, то смятам, че е само временно. Новото нормално няма да е като старото, но по този начин само закърпваме положението. Може да реши проблема за година – две, но после трябва да се върнем към сегашното положение“, завършва босът на McLaren.

Коментари
comments powered by Disqus