Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Brembo представя зелени спирачни технологии

18.09.2020 10:00
Brembo представя зелени спирачни технологии

Новата технология е съвместима с всички видове дискове, произведени от компанията

Спирачният прах, съдържащ продукти от износване от накладки и дискове, е вреден за здравето. Напоследък различни компании се заеха с този проблем. И решенията също са различни. Например има известни филтри за спирачен прах, монтирани до шублера. Но известната компания Brembo вчера представи своята разработка в тази област: Greentive спирачни дискове. Името се образува от сливането на думите green ("зелен") и distinctive  ("отличителен"). Те са оборудвани с двуслойно покритие, нанесено по технологията High-Velocity-Oxy-Fuel (HVOF, вид термичен спрей). Дисковете Greentive издържат по-дълго от конвенционалните дискове (над 150 000 км), по-добре устояват на корозия и намаляват въпросния спирачен прах.

Новата технология на спирачните дискове е съвместима с всички видове дискове, произведени от Brembo: твърди, двойно отлети, леки, композитни и така нататък.

Въпреки огледалния ефект на новото покритие, спирането с такъв диск няма да бъде по-лошо, отколкото при конвенционалния. Логото на компанията, приложено директно върху работната повърхност, служи като индикатор за износване: когато изчезне, е време за смяна на диска.

Няколко думи за HVOF. При този метод течното гориво и кислородът се смесват и запалват. От горивната камера излиза много гореща свръхзвукова струя, в която се смесва прахът от желания компонент. Прахът частично се топи и бърз поток от газ го нанася равномерно върху детайла. Резултатът е твърдо покритие с много гладка повърхност. ДисковетеGreentive имат двойно покритие. Има междинен свързващ слой и външен, направен от волфрамов карбид. Точно като спирачката с повърхностно покритие на Porsche. Всъщност Brembo проектира спирачни дискове Greentive за първокласни и луксозни автомобили.

Тайната на системата Enesys се крие в правилната точка на прилагане на пружинната сила до последно.

Заедно с Greentive, Brembo представи още една екологична разработка, която има за цел да намали разхода на гориво. Това е Enesys - технологията на пружините, които се разпространяват встрани след спиране. Enesys е съкращение на ENEgery Saving sYStem (енергоспестяваща система). При конвенционалните спирачни апарати пружините действат върху подложките от ръба. Когато подложките се отдалечат от диска, възниква известно изкривяване. Поради това част от повърхността на подложката може леко да докосне диска, причинявайки ненужно триене при нормално движение. Enesys издърпва подложката успоредно на повърхността на диска. Това не само пада, но намалява разхода на гориво, но в същото време намалява износването на самите накладки и дискове, както и количеството на същия спирачен прах, който попада във въздуха. 

Коментари
comments powered by Disqus