Компанията може да поиска от правителството на Обединеното кралство компенсации
Nissan може да реши да прекрати производството на своя субкомпактен SUV Juke във Великобритания, след като страната гласува да напусне ЕС.
Главният изпълнителен директор на Nissan Тревър Ман отказа да даде гаранции, че производството на Juke ще продължи в завода на компанията в Съндърланд, Североизточна Англия.
Ман каза, че вземане на решение за това къде да бъде сглобяван Juke за европейските пазари ще бъде трудно, докато не стане ясно как ще търгуват помежду си Великобритания и ЕС.
Nissan постоянно преразглежда своите инвестиции, подчерта той. "Ние взимаме всички наши решения в интерес на акционерите. Правим ги на базата на това, което знаем, или по-точно онова, което в момента не знаем", каза Ман пред авторитетното издание Automotive News Europe по време на автомобилното изложение в Париж миналата седмица.
Шефът на Nissan Карлос Гон заяви по време на изложението, че производителят на автомобили може да поиска от правителството на Обединеното кралство компенсации, като условие за извършване на нови инвестиции, ако Nissan трябва да плати митата за износ от Великобритания към ЕС.
Преговорите за Brexit между ЕС и Великобритания се очаква да отнемат от две до три години. Гон заяви, че Nissan не може да чака толкова дълго, за да вземе решение за нови инвестиции.
Nissan произвежда актуалния Juke в завода си в Съндърланд, Североизточна Англия. Миналата година компанията обяви, че ще инвестира за сглобяването на второто поколение Juke в Съндърланд, без да обяви датата за началото. "Тази информация дава сигурност на нашето предприятие в Съндърланд и след 2020 г.", посочиха от компанията. Според публикации в медиите производството на новия Juke ще излезе на пазара през 2018.
Около 80 на сто от продукцията на завода на Nissan в Съндърланд се изнася, най-вече за пазарите на ЕС.
Производството на Note
Nissan ще спре производството на модела Note следващата пролет, за да увеличи капацитета за най-продавания модел на компанията в Европа - компактния кросоувър Qashqai, каза шефът на продажбите и маркетинга в Европа Гийом Картие пред журналисти по време на салона в Париж.
Първото поколение на Note се сглобява в завода Съндърланд още от представянето му през 2006 г. Второто поколение на автомобила е на пазара от 2013 г., но продажбите му бележат спад, посочи Картие.
Заводът на Nissan в Съндърланд е най-големият автомобилен завод на Великобритания с годишно производство от над 500 000 екземпляра.
Juke е вторият най-продаван модел на Nissan в Европа след Qashqai докато Note има най-ниския обем сред масовите модели на марката. Nissan продаде 65 044 автомобила Juke в Европа през първите осем месеца на тази година, което е спад от 67 174 единици година по-рано, сочат данните на агенцията за пазарни анализи JATO Dynamics. Note отбелязва 24 800 нови продажби, което е спад от 33 038 единици за същия период на миналата година .