Малките разлики в поведението на MP4-23 и F2008 са определящи за двубоя между McLaren и Ferrari, вярва спортният директор на Bridgestone Хирохиде Хамашима.
Последните две състезания преминаха при разменено надмощие между McLaren и Ferrari. На “Хокенхайм” Сребърните стрели имаха категорично предимство спрямо Скудерията, но в Будапеща италианският тим доминира по време на състезанието и единствено дефектиралият двигател на Фелипе Маса подари победата на Хейки Ковалайнен и противниковия отбор.Според Хирохиде Хамашима разликите в баланса са определящи за флуктуациите във формата на McLaren и Ferrari. Склонността към недозавиване на F2008 е причина за проблемите на Райконен и Маса в квалификациите, смята спортният директор на Bridgestone.
“Принципно автомобилът на Ferrari има по-подчертано недозавиване спрямо този на McLaren”, коментира Хамашима. „При McLaren е налице презавиване. Когато гумата има добро сцепление, автомобилът с тенденция към презавиване би трябвало да е по-бърз в рамките на една обиколка спрямо неутрално настроения или този с недозавиване. Но в състезателни условия, особено когато е горещо като на „Хунгароринг”, при презавиване се генерира по-висока температура при гумите на задната ос.”
„Нека се върнем към „Хунгароринг и поведението на автомобила на Хамилтън. След даден брой обиколки той имаше проблеми с презавиването, които контролираше посредством волана. От друга страна във Ferrari разполагаха с добър баланс. Ето защо температурата също има значение.”
Хамашима обяснява и причините за разликите в темпото на Маса и Райконен. Според него бразилецът се представя по-добре, когато автомобилът има перфектен баланс, а Райконен надделява, когато има определени затруднения, които трябва да компенсира. „Когато автомобилът пасва на Фелипе, неговите способности са на 110%, но когато автомобилът не е добре настроен – 90%. Кими обаче може да извлече 100% независимо от поведението на колата.”