От Bridgestone очакват новите сликове, които догодина ще се използват във Формула 1, да затруднят допълнително отборите.
Японският производител до последно се колебаеше какви вариации на каучуковите смеси да предложи за догодина, след като през този сезон на моменти разликите в представянето на твърдите и опшън гуми бяха минимални. По всяка вероятност през 2009 г. „прозорецът” между двата типа ще бъде по-голям, особено що се касае до износването им.Малко преди да предаде документацията на ФИА за окончателния избор на Bridgestone, спортният директор на компанията Хирохиде Хамашима обяснява, че съществените разлики между представянето на твърдия и опшън комплект ще означават повече работа за отборите.
Както през този и миналия сезон Bridgestone ще произвежда четири типа гуми за сухо, като за всяка Гран при ще предлага по два от тях – единият наречен условно прайм (по-твърдата смес), а другият – опшън (по-меката смес).
„За всяко състезание ще предоставяме два типа гуми, като разликата в представянето им ще е значителна както по отношение на времената, така и по отношение на характеристиките”, коментира Хамашима пред autosport.com. „Ще се износват по различен начин, което може да затрудни допълнително отборите.”
Според директора на Bridgestone в департамента по развитие на състезателни гуми двата типа ще предполагат сходни резултати по отношение времето за една обиколка, но в дълги серии разликите ще са съществени. „Най-добрите резултати и при двата типа ще са близки, но още с втората обиколка ще е налице три десети или повече предимство за единия. Мекият комплект ще се износва много по-бързо, докато твърдият ще бъде по-постоянен.”
От Bridgestone все още не са взели решение за маркирането на опшън гумите. „Обмисляме да маркираме страничната част или нещо подобно. Вероятно ще има точка или бял пръстен.”