Гран при на Малайзия, втори кръг за сезон 2007 във Формула 1, ще се проведе на пистата „Сепанг“ тази неделя. Трасето, което е дълго 5543 метра, предлага на пилотите петнайсет разнообразни завоя и две дълги прави. Конфигурацията им осигурява добри възможности за изпреварване и гарантира зрелищността на надпреварата. Температурите обикновено са високи, а вероятността за дъжд по време на състезанието – голяма.
За старта в Малайзия ще бъдат използвани „хард“ и „медиум“ вариантите на Bridgestone Potenza. След като изпробва няколко възможности за маркиране по време на тестовете на „Сепанг“, японската компания взе решение мекият комплект да бъде белязан с бял кант във втория канал на гумата (от центъра на болида към периферията).
Ръководителят в отдел „Операции на писта“ на Bridgestone Кийс ван дер Гринт обяснява характеристиките на надпреварата и изискванията, които те налагат върху гумите.
Какви са предизвикателствата, които поставят високите температури в Малайзия?
„Въпреки високите температури и двете разновидности на Bridgestone Potenza се справиха отлично на тестовете в Малайзия. Избрахме двете най-твърди каучукови смеси и е много вероятно твърдият вариант да провокира известна липса на сцепление на „зелената“ писта, но този проблем ще изчезне в процеса на самото състезание. „Медиум“ версията демонстрира добри нива на сцепление и задоволителни нива на износване, което позволява вариации от гледна точка на стратегиите на отделните отбори.
Валежите над „Сепанг“ не са рядкост. Как ще се отрази това върху гумите за дъжд?
„По време на тестовете имахме възможност да изпробваме и мокрия, и екстрийм варианта на Bridgestone Potenza. Най-голямата трудност при дъжд е да бъде достигната необходимата работна температура на гумата. В Малайзия вали „гореща вода“, което неутрализира този проблем. Вярвам, че ако се наложи, по време на състезанието нашите мокри гуми ще се справят също толкова успешно, колкото и на тестовете преди седмица.“
Каква е крайната концепция относно маркираните гуми?
„Намерихме по-добро решение: вторият канал на гумата (от центъра на болида към периферията) ще бъде оцветен в бяло. Получихме позитивни отзиви за стратегията от страна на отборите и на наблюдателите, които присъстваха на тестовете. Този начин на маркиране отнема повече време, но гарантира видимото различие между двата комплекта.“
по материали на Bridgestone