Според Bridgestone причината за спуканата гума на Люис Хамилтън по време на Гран при на Турция е така нареченият феномен chunking (най-общо натрупване). Въпреки това японският производител не е категоричен относно точните обстоятелства по инцидента. Проучването на спуканата гума все още продължава в заводите на компанията.
Директорът по развойната дейност върху състезателните продукти Хирохиде Хамашима взе остатъците от гумата на Хамилтън след финала на Гран при на Турция, за да й бъде извършен пълен анализ. Това е възможно единствено при специализираните условия, налични в центровете на японската компания, поради което информацията относно инцидента се забави толкова.
Първоначалните опити на специалистите на Bridgestone да установят причината отхвърлиха възможността за евентуален контакт със счупени парчета, останали по пистата. Това ги е навело на идеята, че става въпрос за специфичното натрупване на каучук в една зона. Mалки парчета каучук, най-често така наречените marbles, залепват и образуват по-големи натрупвания. Постепенно те се втвърдяват и понякога могат да нарушат целостта на гумата отдолу.
Според Хамашима натрупването е най-вероятният сценарии. Bridgestone обаче не е наясно какви са силите, които са довели до самото спукване. “Слоевете на гумата се разкъсаха поради така нареченият chunking”, коментира японският специалист пред autosport. “Люис имаше проблеми с недозавиването в завой номер осем и за да компенсира, използваше по активно волана. Това е причината за самото натрупване, което се втвърди при спирането за завой номер девет. Изглежда, че точно по това време върху уязвимия участ е въздействала и прекомерно голяма сила, което впоследствие е довело до спукването.”
Bridgestone ще установи дали Хамилтън е ударил бордюр на пистата, което да е евентуалната причина за прекомерното натоварване. Част от пилотите по време на Гран при на Турция също са имали проблем с натрупването, но единствено за състезателя на McLaren резултатът е бил толкова негативен.