Вход

Участвай в играта на auto motor und sport и спечели Комплект зимни гуми Nokian Tyres

Отговорете правилно на въпросите и можете да спечелите някоя от седмичните ни награди или голямата награда - Комплект зимни гуми Nokian Tyres

Моля, запознайте се с Общите условия на играта

 

Каква е основната разлика между зимната и лятната гума?



Коя компания изобретява първата в света зимна автомобилна гума?



Какво представлява технологията Aramid Sidewall на Nokian Tyres?



Какво представлява технологията Coanda на Nokian Tyres?



За какво служи WSI индикатора за безопасно шофиране върху гумите Nokian Tyres?



Защо Nokian Tyres става първият производител на автомобилни гуми, който използва рафинирани нискоароматни масла при производството на продуктите си?



 

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Bridgestone ще търси нов вариант за маркиране на гумите

21.03.2007 19:03

Гран при на Австралия постави началото на сезон 2007 във Формула 1, но и на правилото за маркираните гуми. Мекият вариант на Bridgestone Potenza бе белязан с бяла точка с диаметър от 3 сантиметра, но концепцията на японския производител се оказа недотам ефективна и съответна на изискването на FIA, което категорично акцентираше върху “видимата разлика”.

Екипът на Bridgestone бе доста затруднен в избора на съответния маркер, който да различава двете смеси, поради две основни причини: от една страна решението на FIA стана факт буквално броени дни преди началото на сезона, а от друга – мекият и твърдият вариант не са константа, а се определят в зависимост от характеристиките на пистата измежду четирите версии на Bridgestone Potenza - “хард”, “медиум”, “софт” и “суперсофт” .

Тези особености принудиха японския производител да търси бърз, ефективен и евтин начин за решаване на проблема. Появи се идеята за бялата точка, която освен на всички изброени условия, отговаряше и на желанието на компанията да не се променя брандинга на гумата. Идеята бе перфектна, но имаше един-единствен недостатък: зрителите изпитваха сериозни трудности при различаването на мекия от твърдия вариант.

Bridgestone не успя да осигури достатъчно ясен белег, който да бъде функционален от гледна точка на зрителите и започва да търси други възможности за реализация на новото правило. Една от идеите е жлебовете на протектора да бъдат боядисан в бяло и отличителните белези на борда на гумата да бъдат премахнати. По този начин, фронтално погледнат, опшън вариантът ще изглежда по коренно различен начин спрямо стандартния, но погледнат отстрани – ще бъде абсолютно идентичен.

Каквато и стратегия да избере японската компания, резултатът трябва да бъде фокусиран върху зрителите, тъй като концепцията на FIA цели единствено по-активна включеност от страна на наблюдателите. Дали са маркирани или не, отборите винаги разполагат с достатъчно “разузнавачи”, които да разкрият стратегията на съперника. Зрителите – не.

За някои обозначаването на гумите може да представлява удар върху сакралността, върху знанията, които притежава единствено елита и да доведе до профанизиране на надпреварата.От много години обаче Формула 1 притежава статута на комерсиално състезание и подобни промени в правилника ще бъдат неизбежни. Дали е за добро или лошо, едва ли някой може да прогнозира, но вероятно са малцина тези, които желаят връзката между публиката и участниците в надпреварата да бъде прекъсвана умишлено.

Коментари
comments powered by Disqus