Китайската компания произвежда кросоувъри за вътрешния пазар и сглобява луксозни автомобили BMW
Brilliance China Automotive Holdings, който произвежда автомобили BMW в Китай, публикува тревожна информация, като се позовава на намаляващите продажби на най-големия автомобилен пазар в света.
Brilliance обяви, че очаква през първото полугодие на годината печалбата да падне с 40% в сравнение с година по-рано, най-вече заради по-ниските с 50% резултати на смесеното предприятие BMW Brilliance.
"Спадът на печалбата на BMW Brilliance бе причинен от по-високите разходи за продажбите, поети през първите шест месеца на 2015 г., в резултат на забавянето на растежа на китайската икономика и автомобилната индустрия", се казва в изявление на Brilliance до фондовата борда в Хонг Конг в понеделник.
Печалбата на Brilliance, която е силно зависима от приходите на смесеното предприятие, ще бъде приблизително 2,2 милиарда юана (354,38 милиона щатски долара) за първото полугодие на 2015 г., според изчисления наReuters.
Дружеството не е състояние веднага да коментира тези числа. Brilliance China Automotive обобщи, че консолидираните приходи през първата половина на 2014 г. ще достигнат 3,6 милиарда юана ( 584,0 милиона долара).
Brilliance произвежда китайски кросоувъри за вътрешния пазар и сглобява луксозни автомобили BMW чрез съвместното предприятие с немския автомобилен производител.
BMW Brilliance е изправена и пред по-високи разходи, докато се подготвя да пусне нови модели и нови производствени мощности.
Глобалните автомобилни производители, включително BMW, General Motors Co и Ford Motor Co, намалиха цените на китайските модели през последните месеци в борбата със слабия ръст на продажбите, както и забавянето на икономиката в Китай за първи път след 25 години
През януари BMW се съгласи да плати 5,1 милиарда юана на автомобилните дилъри в Китай, които бяха подложени на натиск от страна на автомобилния производител да поделят разходите за новооткритите шоурумове.
Междувременно BMW е под ударите на боксуващата вече китайска икономика. Седанът Серия 7 се продава в Китай от 2009 г. насам и се конкурира с новата версия на Mercedes S- класа, която стартира в края на 2013 година.
BMW потвърди в понеделник, че Китай ще продължи да бъде важен пазар за немците.
"BMW смята, че не е възможно да бъдат поддържани постоянно високи темпове на растеж на китайския пазар за неопределено време", се казва в официалното изявление на компанията , като добавя че е предприела действия за справяне с развоя на бизнеса от началото на годината. "Независимо от ситуацията, ние вярваме, че Китай остава привлекателен пазар в средносрочен и дългосрочен план", казват от BMW.
BMW Brilliance произвежда компактния кросоувър X1 и стандартната Серия 3 и дългата й база. В Китай произвеждат още и дългата база на Серия 5. BMW обяви, че планира да удвои своето местно производство на шест модела, стартиращи през следващата година, начело със Серия 2 Active Tourer.