Вход

Участвай в играта на auto motor und sport и спечели Комплект зимни гуми Nokian Tyres

Отговорете правилно на въпросите и можете да спечелите някоя от седмичните ни награди или голямата награда - Комплект зимни гуми Nokian Tyres

Моля, запознайте се с Общите условия на играта

 

Каква е основната разлика между зимната и лятната гума?



Коя компания изобретява първата в света зимна автомобилна гума?



Какво представлява технологията Aramid Sidewall на Nokian Tyres?



Какво представлява технологията Coanda на Nokian Tyres?



За какво служи WSI индикатора за безопасно шофиране върху гумите Nokian Tyres?



Защо Nokian Tyres става първият производител на автомобилни гуми, който използва рафинирани нискоароматни масла при производството на продуктите си?



 

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Британците спестяват пари чрез дизеловите си коли

18.03.2014 12:06
Британците спестяват пари чрез дизеловите си коли

Модерният дизелов автомобил спестява 360 паунда на година на собственика в сравнение с тези от преди 10 години

•    Bosch технологиите доведоха до намаляване на вредните емисии при дизелите
•    Днес дизеловите коли са с 21% екологично по-чисти, отколкото преди 10 години
•    Разходите за гориво са намалели в резултат на дизеловите технологии
•    Във Великобритания емисиите CO2 на дизеловите коли са намалели със 750 000 тона годишно

Дизеловите автомобили днес са много по-чисти екологично и по-ефективни благодарение на технологичните иновации, които постоянно предлагат за серийно производство автомобилните доставчици, какъвто е например Bosch. През изминалото десетилетие брооят на дизеловите автомобили нарасна, основно заради въвеждането на такива напредничави технологии, като дизеловия комънрейл и старт-стоп системата, които от своя страна доведоха до значително намаляване на вредните емисии и разходите за гориво.

Според доклада на Общността на автомоблините производители и търговци на нови коли, представен през март т.г., за емисиите на CO2 новите дизелови автомобили, продадени във Великобритания, са с 21% по-малко замърсяване и са с 27% по-икономични в сравнение с 2003, което означава, че шофьорите във Великобритания спестяват пари.
Ако дизеловите коли бяха толкова ефективни в горивно отношение, както  през последните десет години, приблизителната годишна сметка сочи така: за 12 хил. мили годишен пробег на един автомобил би струвал 1690 паунда преди десет години срещу 1330  паунда сега – или шофьорът спестява годишно 360 паунда. В допълнение, съвременните дизелови автомобили, които замърсяват по-малко, осигуряват  750 000 тона по-малко вредни емисии на CO2 във Великобритания.

Питър Фуке, президент на Bosch UK заяви: “Шофьорите днес се възползват от по-чистите дизелови коли, отколкото онези, които бяха на пазара преди десет години. И след като продажбите на дизеловите автомобили продължават да растат, ние сме постоянно фокусирани над иновацията на нови технологии, които спомагат намаляване на  вредните емисии от дизела, а  и тези технологии да бъдат по-евтини за потребителите.”
Една от най-важните иновации при дизела бе въвеждането на турбото в моделите от 80-те на миналия век, което от своя страна доведе до намаляване на вредните емисии и направи двигателите по-ефективни. Audi 100 TDI бе един от първите автомобили, използвали турбодизеловата технология на Bosch през 1989 г.

Следващата голяма промяна при дизеловите коли е въвеждането на системата комънрейл, където Bosch е пионер, с директно впръскване на горивото при високо налягане, с което бе повишена ефективността. Първият автомобил, който използва тази Bosch технология, беше Alfa Romeo 156 2.4 JTD през 1997.  По-наскоро, през 2004, Bosch доразработи тази система като впръскването на горивото беше при още по-високо налягане, а от своя страна двигателите станаха още по-ефективни, отколкото предишните. Тази технология спомогна за намаляване на вредните емисии с 15-20 процента.

Една от последните крайъгълни  иновации на Bosch е въвеждането на старт-стоп системата в автомобилите от 2007, и както вече е известно – при спиране двигателят спира да работи, а при потегляне отново подновява работа. Днес стар-стоп системата вече е част от стандартното оборудване на автомобилите, произвеждани в Западна Европа и спомага за намаляване на емисиите с 8 процента, а шофьорът спестява годишно близо 100 паунда.
Bosch ще продължи да развива дизеловите технологии с цел повишаване на тяхната ефективност и опазване на околната среда, както и участва в разработването на автомобили с хибридно задвижване.

Първият дизелов хибрид, появил се на пазара през 2011 е на Peugeot, използващ Bosch технология, вградена в кросоувъра 3008 HYbrid4, с впечатляващи емисии от точно 99г/км CO2. Хибридната дизелова технология може да намали разхоза на гориво при дизеловите автомобили с около 40 процента и ще подпомогне производителите да покрият екологичните норми в Европа до 2020 г. за вредни емисии, което за всеки автомобил означава  не повече от 95г/км CO2.

Коментари
comments powered by Disqus