Президентът на Bugatti Волфганг Дюрхаймер потвърди пред колегите ни от немския ams, че прототипът 16C Galibier ще се сдобие със серийна версия.
Моделът ще излезе на пазара през 2012 г. и ще получи 16-цилиндров мотор, чиято максимална мощност ще бъде в диапазона от 800 до 1000 к.с. И тъй като Galibier ше бъде значително по-практичен от Veyron, производството му може да достигне впечатляващите за марката 1000 или дори 1500 бройки. На този етап няма информация за цената, но едва ли ще бъде по-ниска от милион евро.
16C Galibier Concept, който бе представен официално в Женева през 2009 година, е четириврато купе, оборудвано с осемлитровия мотор от Veyron. Задвижването, естествено, е и на четирите колела, спирачките са керамично-карбонови, а окачването е специално разработено за модела.
С издължения си преден капак, силно наклоненото челно стъкло, изтеглената назад кабина и агресивната задница Galibier излъчва филигранна елегантност и динамика, а не монументалност и тежест. Традиционни за Bugatti са формата на предната решетка и напомнящата за легендарния Type 57 преминаваща през средата на покрива изпъкнала линия, в която е интегрирана третата стоп светлина. Двуцветната каросерия също е част от стила на Bugatti: предните калници и вратите са от полиран алуминий, а каросерията показва своята фина карбонова структура, дискретно покрита от син прозрачен лак.
Интериорът е истинска приказка, направена от несметни количества кожа и полирани фурнири от екзотичния дървесен вид варвона. Кокпитът е редуциран само до най-важното, липсват всякакви детайли, които биха развалили естетическата цялост на оформлението. Централната конзола приютява централен контролер, който по желание се издига нагоре и служи за командването на всички възможни функции, които ще можем да открием догодина в новото издание на Audi A8.
Над волана има дисплей, изобразяващ най-важните данни за автомобила. В долната част на средната конзола е монтиран екран, който лесно може да се премести оттам и да бъде поставен пред седящите на втория ред. Над него се вижда малък, но изключително елегантен хронограф от Parmigiani. Той може да бъде свален от таблото и да се носи като класически ръчен часовник благодарение на нестандартния дизайн на каишката.
Ако плановете за серийно производство бъдат реализирани, то 16C Galibier ще се сглобява в Молзаим, където понастоящем компанията произвежда Veyron 16.4.
Eddie Murphy
Историята ще си каже своето и след време ще се оцени като "експеримент" най-вероятно.Иначе ми прилича на Порше Памнамера ама доста по-скъпичко.Дори Спайкър Париж-Пекин ми изглежда доста по-реален в много отношения.Доста е вулгарно да се иска за четириврат салон-хечбек над един милион особено в момент като сегашния. Поздрави