Френският производител използва тази технология през 2018 г. при модела Chiron Sport
От 2018 г. производителят от Молсхайм използва технологията 3D печат, за да произвежда определени части от хиперспортния Chiron, като титаниевите накрайници на изпускателната система на моделите Pur Sport и Super Sport 300+.
Подобно на Еторе Бугати, основателят на марката с трикольора, който редовно демонстрира иновации в конструкцията на своите модели (дължим му най-вече леките алуминиеви джанти и кухата предна ос), инженерите, отговорни с разработването на новите модели на Bugatti включват най-нови иновации в конструкцията или техниката в своите творения. 3D технологията за печат, ползите от която вече са добре известни, е една от тях.
Bugatti използва тази технология през 2018 г. при модела Chiron Sport, който след това е оборудван с изпускателни накрайници, изработени от Inconel 718, твърда и лека сплав от никел-хром, особено устойчива на топлина (алуминият ще се стопи при това приложение). Следващите модели на марката (Divo, La Voiture Noire, Centodieci ...) следователно също ще се възползват от този производствен процес за реализацията на техните изпускателни тръби.
Тези елементи, произведени с 3D печат, имат няколко предимства. От една страна, те са по-устойчиви на топлина и отстраняват топлинното натрупване, създадено от двигателя W16 8,0 литра с мощност 1500 к.с., а освен това са по-леки от накрайниците, произведени с помощта на конвенционален метод на производство (тежи на Chiron Sport тежат само 2,2 кг, например 800 г по-малко от нормален накрайник).
В случая с новия Chiron Pur Sport, Bugatti произвежда изпускателни накрайници от титан с 3D печат и производителят уточнява, че това е „първата видима метална част, отпечатана в 3D с хомологация за движение по пътя “. Този накрайник с дължина 22 см с широчина 48 см тежи само 1,85 кг (включена решетка и поддръжка), което е с около 1,2 кг по-малко от това на "стандартния" Chiron.
Специалната система за лазерен печат, използвана за 3D печат, се състои от един или повече лазери, които от своя страна стопят слоеве прах от 3 до 4 микрона. 4200 слоя метален прах се наслагват един върху друг и се стопяват заедно, за да бъде направен изпускателният накрайник на Chiron Pur Sport, който ще издържа на температури над 650 градуса по Целзий, като същевременно осигурява топлоизолация на съседните части благодарение на двойна външна стена.
Преди да бъдат внимателно проверени и инсталирани на автомобила, тези елементи най-накрая ще бъдат подложени на конкретно покритие. Този на Chiron Sport например е шлифован с корунд и лакирано черно с високотемпературна керамична боя, докато този на моделите Chiron Pur Sport и Super Sport 300+ се предлага с матово титаново покритие.
Като гарантират частите, които в същото време са устойчиви, ултра леки и естетични, технологията за 3D печат, използвана досега главно в аеронавтиката и космоса, очевидно окончателно е намерила своето място сред производителите на автомобили дори най-взискателните.