От струващия 2,856 млн. евро автомобил ще бъдат произведени само 500 екземпляра
Chiron дебютира на автомобилното изложение в Женева през 2016 като наследник на легендарния супер спортен автомобил Veyron. Супер автомобилът отново е с двигател W16 и този път с 1500 к.с. От струващия 2,856 млн. евро автомобил ще бъдат произведени само 500 екземпляра, 250 от тях вече са продадени. Сега в Женева бе представен Chiron Sport с пакет за управление.
Bugatti Chiron Sport губи тегло
Bugatti Chiron Sport би трябвало обаче значително да подобри характеристиките на управлението и съгласно мнението на автомобилния производител, той предлага по-голяма гъвкавост. Данните за производителността на супер спортния автомобил остават непроменени в пакета за управление, обаче шасито е с 10% по-здраво и настроено спрямо управлението. Водачът има достъп до тези настройки чрез режима за управление, който трябва да се различава значително от режима EB.
Наред с това, Bugatti оптимизира диференциала на задния мост и оборудва Chiron с динамична функция за векториране на въртящия момент, която разпределя въртящия момент индивидуално върху колелата на всяка страна и подобрява ефективността на кормилното управление. Това се използва във всички режими на управление.
Освен това теглото на автомобила е редуцирано с 18 килограма. За тази цел Bugatti е монтирал нови алуминиеви джанти, както и е увеличил дела от въглеродни влакна, например на стабилизаторите, на охладителите на компресорите или новоконфигурираните чистачки на предното стъкло също са допринесли за диетата на автомобила. Само CFK чистачката, чието рамо е от карбон, регуцира теглото с 1,4 килограма в сравнение със стандартната чистачка. Към това се присъединяват олекотеното стъкло в задната част на автомобила и олекотената бленда за изгорелите газове.
В резултат на тази мерки Bugatti Chiron Sport трябва да е по-стабилен в завоите с по-висока скорост, благодарение на което успя да финализира обиколката на пистата Nardo в южна Италия с пет секунди по-бързо, като Chiron без спортно допълнение. Изложбеният модел на автомобилното изложение в Женева струва 2,98 милиона евро.
Техниката на Bugatti Chiron
Както при Veyron, така и в Chiron тупти мощният средно разположен осемлитров W16 с турбокомпресори и интеркулери, който изпраща мощност към четирите колела. Предаването на мощността става посредством седемстепенна двойна трансмисия. Вместо многоточкова инжекция, двигателят е преоборудван с Duplex впръскване на горивото с 32 инжектори. Така отговаря на стандарта Eвро 6.
Bugatti Chiron разполага със завидната мощност от 1500 к.с. и максимален въртящ момент от 1600 Нм. Съгласно компютърните симулации, максималната скорост трябва да достигне 463 км/ч. Bugatti е ограничил скоростта на хиперавтомобила до 420 км/ч. Без ограничител, скоростта може да достигне реално до 458 км/ч. Спринтът от нула до 100 трае по-малко от 4,93 секунди. По отношение разход на гориво може само да се спекулира, той трябва да бъде по-малко от 20 литра на 100 километра, а емисиите на CO2 са около 450 г/км.
Различни електронни асистенти помагат на шофьора на владее впечатляващо тежкото 1995 кг спортно возило с карбоново шаси. Една от тези системи на борда е с бутон Easy-to-Drift, която управлява Chiron със задвижване на всички колела и пази от поднасяне. Допълнителните технически данни са изложени в нашата таблица.
Данни в реално време, както в моторния спорт
Bugatti Chiron не иска да блести само с технически суперлативи в хардуера. Също и по отношение "свързаност на автомобила“ марката има специален подход.
Връзката на Chiron към дигиталния свят служи за свързване на автомобила с обслужването на клиентите. С други думи състезателна техника за улично движение, защото подобно на техници в бокса при състезание за автомобили, централата на Bugatti винаги има ясна представа за продадените от компанията автомобили.
Телематичната система, която вече е била използвана в предшественика Veyron 16.4,, е допълнително разработена за Bugatti Chiron. Сега е възможно поставяне на диагноза в реално време.
Ако клиентът предварително даде съгласието си за предаване на данни, той може например да получи информация от техник на Bugatti в седалището на компанията във френския Молсхайм за некоректно натоварване на гумите.
Когато Bugatti Chiron се намира в зона с мобилна мрежа, заводът разполага с повече от 10000 данни за двигателя, трансмисията, окачването и инфотейнмънт системата по всяко време на денонощието във виртуален вид.
Механикът, отговарящ за определено превозно средство, наречен от Bugatti като Flying Doctor, може да поръча необходимите резервни части в случай на съобщение за грешка, докато водачът на автомобила си организира среща с клиентите.
Ремонтните дейности могат да се извършват директно на място. Обслужването никак не е лошо, с добре организирана мрежа от 34 предприятия по целия свят.
Телематичната кутия с размери: широчина 14 см, височина 5 см и 10 см дължина, служи не само за анализиране на данните от 30 системи за управление в колата. С нейна помощ може да бъде определено местоположението на откраднатия Bugatti Chiron.
Нов рекорд за скорост + износване на гумите
Bugatti Veyron 16.4 Super Sport влезе в Книгата на рекордите на Гинес като най-бързия сериен автомобил в света, за обикновените пътища. Предшественикът на топ автомобила Chiron търкаше асфалта преди шест години с 431 км/ч на изпитателната писта на VW в Ehra-Lessien.
Chiron трябва да подобри този рекорд, когато става въпрос за Bugatti. "Ние се опитваме да поставим нов световен рекорд. Аз съм убеден, че Chiron ще бъде по-бърз от Veyron, но не знаем с колко. Разполагаме с калкулацията на нашите симулации, но нещата стоят по друг начин, когато човек седне зад волана", каза изпълнителният директор на Bugatti Волфганг Дюрхаймер. Bugatti деактивира ограничителя на скоростта на Veyron за рекордния пробег. Шефовете на Гинес първо се дърпаха, но по-късно признаха рекорда.
Скорости над 400 км/ч изхабяват не само двигателя и трансмисията, но също така износват до краен предел гумите на автомобила. Michelin си остава както за Veyron изключителен партньор за гумите. Французите са изпекли специални валяци, които са адаптирани спрямо теглото, високата мощност и високия въртящ момент на Chiron.
При скорости от 300, 400 и повече км/ч, гумите от една страна трябва да са надеждни, от друга страна генерират достатъчно сцепление, така че колата да залепне на асфалтовата лента. Високите скорости обикновено повишават температурата и налягането в гумите. Центробежните сили отцепват каучука, профилът става по-остър, протекторът - по-тесен. Това намалява степента на сцепление. Нещо подобно на спадане налягането на велосипедната гума.
Michelin противодейства на това с включване на арамидни влакна в структурата на гумата. Те имат "отрицателен температурен коефициент". Това означава, при по-високи температури влакната не се износват толкова много, а по-скоро се свиват. Това от своя страна означава, че протекторът не се стеснява, а има по-голямо сцепление. При текущите тестове на стенда, гумите са подложени на високо натоварване. Така те нито ще се повредят, нито ще покажат износване на грайфера.
Самооценката на Bugatti Chiron
"Спецификациите на Chiron могат да бъдат обобщени в едно изречение, което може би ще бъде най-късото, изрично в автомобилния свят „Ние правим най-доброто видимо по-добре", казва Волфганг Дюрхаймер, президентът на Bugatti Automobiles S.A.S. " При всички случаи Chiron ще постави нови стандарти. Ние ще продължим да произвеждаме най-мощния, най-бързия, най-луксозния и най-уникалния сериен супер спортен автомобил на света. Това е становището на Bugattis и клиентите ни. "
Автопортрет
Твърде консервативната VW луксозна марка най-напред измина по скоро необичаен маркетингов път и даде първите индикации за дизайн под формата на виртуален състезателен модел. Някои елементи от дизайна на Bugatti Vision GT от играта Sony Playstation Gran Turismo разкриват новата форма и дизайнерския език за марката. На изложението IAA 2015 състезателят беше показан в цялото си величие.
Bugatti Vision GT направи преглед на дизайнът на Bugatti Chiron. Серийният модел е силно ориентирам спрямо виртуалната студия. Радиаторната решетка във формата на подкова и извитото "С" отстрани са ключови елементи от дизайна. Фронтално сърдито ни гледат отдясно и отляво четири LED фара. Престилката с големите въздушни отвори и силно контурираният капак на двигателя изместват погледа от решетката под формата на подкова. Дори в покой това създава впечатление на динамика. Масивните арки на калниците заедно с 20-цоловите джанти отпред и 21-цола отзад, в комбинация с двуцветната одежда и „С“ елемента придават спортен облик на страничната визия.
Разглеждайки задната част на Bugatti Chiron веднага откриваме големите различия със студията Vision. Отзад ни грабва светещата лента от 82 отделни LED светодиоди, която визуално държи широко отворената задна престилка. Накрайникът на двойната изпускателна система впечатлява в огромния дифузор. Тясна лента води централно нагоре през покрива и обрамчва тесния заден прозорец и тесния надвес на покрива, а отдолу се вижда двигателят W16.
Интериорът
Тук отново присъства С- елементът. Той се простира от мощната централна конзола между двете спортни седалки и завършва в огледалото за обратно виждане, придружен от LED светлинна ивица. Интериорът иначе е луксозен, но изчистен. Големи TFT екрани? Грешка. Вместо това, Bugatti е разположил лоста на централната конзола, както и метални бутони включително мини дисплей за отопление на седалките, климатик и вентилация, това е всичко. Шофьорът управлява с помощта на кожен мултифункционален спортен волан с лостчета за превключване на предавките, режима на шофиране и старт-стоп бутон. Той следи характеристиките на двигателя в дигитални инструменти на арматурното табло, където доминирана 500 км/ч скоростомер.
Който не се задоволява само със звука на двигателя W16, Chiron предлага музикална система с един каратов диамант с четири високоговорителя.
Цената
Най-напред ще се произнесат няколко платежоспособни купувачи на новия Bugatti Chiron. Това предварително маркетиране ще бъде генерирано измежду повече от 120 поръчки, в края на краищата Bugatti Chiron струва 2,856 млн., определено повече от 1 милион от вече разпродадения Veyron модел. Който все още иска да е сигурен, че ще се наслаждава на Chiron, ще трябва внесе депозит от 200 000 евро, при окончателната поръчка още 900 000 евро, а останалата част клиентът ще заплати при доставката.
Също както Veyron, изданието си остава строго лимитирано от 500 екземпляра, годишно 50 автомобила ще слизат от конвейера на манифактурата, междувременно производството може да бъде увеличено на 65-модела на година. Само конструирането на един модел продължава два месеца. Към март 2018, вече са продадени 300 екземпляра от Chiron. Европа е най-силният регион с 37% от всички продажби - както в случая с Veyron – най-силният регион Северна Америка, откъдето са 30% от поръчките. Близкият изток, с 26%, е другият традиционно важен пазар за Bugatti. В дните около автомобилното изложение в Женева първите автомобили ще бъдат доставени на клиентите.
Клиентите
Ясно е кой купува Bugatti Chiron, който не го прави за пръв път: всеки клиент на Chiron притежава средно 42 автомобила, плюс 2,7 частни джета, освен това още 1,2 яхти, 3,2 хеликоптера и 4,6 имота.
Името
Кръстникът на Bugatti Chiron е пилотът Луи Александър Широн, роден в Монте Карло, състезавал се през 20-те и 30-те години с Bugatti, преди да премине към други марки като Alfa, Maserati и Mercedes. По-скоро безславен беше инцидентът през 1949, когато Chiron публично обвини в сътрудничество с нацистите пилота на състезателни автомобили, модел и танцьорка – Еле Нис, на парти в Монако. С изявлението си, което впоследствие се оказа лъжа, Chiron срина преждевременно състезателната кариера на Нис. До смъртта си през 1979 Широнспомага до голяма степен за налагането на Гран при на Монако. Между другото, Bugatti представи още през 1999 с 18/3 Chiron, една концепция на спортен автомобил, като предвестник на Veyron. Моделът беше скициран от Фабрицио Джуджаро на Italdesign.
Бъдещето на Bugatti Chiron
Вече е ясно, Bugatti Chiron ще се радва на същото успешно маркетиране, като своя предшественик Veyron. Това значи, че Chiron няма да бъде само открита версия, но и в хода на цикъла на модела ще стане дори по-мощна версия. Освен това Bugatti не може просто да се купи, специалните модели се произвеждат съгласно специфичните изисквания на клиента.
Какво ще се стане с Bugatti Galibier с четири врати
Bugatti Galibier, който бе представен като студия през 2009, за съжаление не може да премине статута на концептуален автомобил, въпреки че VW и Bugatti отдавна разполагат с възможността за серийно производство. Накрая се стигна до спасителен отговор, тогавашният шеф на Bugatti заяви, че Bugatti с четири врати само „ще обърква клиентите“.
Технически данни : Bugatti Chiron
Обща информация
дължина 4.544 мм
широчина 2.038 мм
височина (нормално положение) 1.212 мм
междуосие 2.711 мм
широчина на следата отпред/отзад 1.749 мм / 1.661 мм
тегло 1.995 кг (DIN нето)
капацитет на резервоара 100 л
предаване на мощността
двигател/брой цилиндри W16-двигател
обем 7993 куб. см
брой вентили (на цилиндър) 4
компресор 4 турбо компресора на отработените газове, въздушно охлаждане на компресорите (вода-въздух)
мощност 1103 kW / 1500 к.с. при 6700 мин
Максимален въртящ момент 1600 Нм (2000 до6.000 min)
трансмисия 7-степенна DSG
задвижване Перманентно на всички колела
шаси
закрепване на колелата Двойни напречни носачи отпред/отзад
колела отпред 10j x 20 ET 55
колела отзад 13,5j x 21 ET 71,5
гуми отпред 285 / 30 R20 ZR
гуми отзад 355 / 25 R21 ZR
налягане на гуми отпред 2,8 bar (3,0 bar Top Speed)
налягане на гуми отзад 2,8 bar (3,0 bar Top Speed)
режими на шофиране Lift, EB, Autobahn, Handling, Top Speed
височина на окачване
Lift (Transport) 125 мм отпред/125 мм отзад
EB 115 мм отпред / 116 мм отзад
Autobahn 95 мм отпред / 115 мм отзад
Handling 95 мм отпред / 115 мм отзад
Top speed 80 мм отпред / 85 мм отзад
спирачка
Диаметър на спирачните дискове отпред 420 мм
спирачни дискове отзад 400 мм
Брой на буталата (на всеки спирачен апарат 8 отпред / 6 отзад
производителност
Максимална скорост -режим 420 км/ч(настроена за улично движение)
Максимална скорост EB / Autobahn / Handling 380 км/ч (регулирана)
ускорение 0 – 100 км/ч: 2,4 сек
0 – 200 км/ч: 6,1 сек .
0 – 300 км/ч: 13,1 сек
0 – 400 км/ч: 32,6 сек .
Ускорение и спирачки 0 – 100 – 0 км/ч: 4,93 сек.
0 – 200 – 0 км/ч: 10,78 сек .
0 – 300 – 0 км/ч: 19,77 сек .
0 – 400 – 0 k км/ч: 41,96 сек .
Спирачен път 100 – 0 км/ч: 31,4 м
200 – 0 км/ч: 114 м
300 – 0 км/ч: 247 м
400 – 0 км/ч: 491 м
Гъвкавост 50 – 150 км/ч: 3,2 сек.
80 – 120 км/ч: 1,8 s сек.
100 – 200 км/ч : 4,3 сек.
Максимална скорост (при 6.700/мин) 1. скорост: 90 км/ч
2. скорост : 150 км/ч
3. скорост : 200 км/ч
4. скорост : 260 км/ч
5. скорост : 320 км/ч
6. скорост ; 380 км/ч
7. скорост : 420 км/ч
Напречно ускорение 1.5 г (ход)
аеродинамика
Коефициент на съпротивление(cW) 0,40 (EB)
Разход на гориво / CO2-емисии
Вътре в населени места 35,2 l/100 км – 806 г/км
Извън населените места 15,2 l/100 км – 349 г/км
комбинирано 22,5 l/100 км– 516 г/км
Клас емисии EU6 (Europa), LEV III (USA)
Гориво вид Superplus Bleifrei 98 RON / ROZ