Кръстникът е пилотът Луи Александр Широн, роден в Монте Карло, състезавал се през 20-те и 30-те години
Chiron дебютира на автомобилното изложение в Женева като наследник на легендарния супер спортен автомобил Veyron. Хипер автомобилът отново е с двигател W16 и този път с 1500 к.с. Суперлативите се отнасят до амбицията на Bugatti за поставяне на нов световен рекорд.
Техниката на Bugatti Chiron
Както при Veyron, и в Chiron тупти мощният средно разположен осемлитров W16 с турбокомпресори и интеркулери, който изпраща мощността към четирите колела. Предаването на мощността става посредством седемстепенна двойна трансмисия. Вместо многоточкова инжекция, двигателят е преоборудван с Duplex впръскване на горивото с 32 инжектора. Така отговаря на екостандарта Euro 6.
Bugatti Chiron разполага със завидната мощност от 1500 к.с. и максимален въртящ момент от 1600 Нм. Съгласно компютърните симулации максималната скорост трябва да достигне 463 км/ч. Bugatti е ограничил скоростта на униката до 420 км/ч. Без ограничител скоростта може да достигне реално до 458 км/ч. Спринтът от нула до 100 трае по-малко от 2,5 секунди. Що се отнася до разхода на на гориво, може само да се спекулира, той трябва да бъде по-малко от 20 литра на 100 километра, а емисиите на CO2 са около 450 грама на километър.
Различни електронни асистенти помагат на шофьора на владее впечатляващо тежкото 2 тона спортно возило с карбоново шаси. Една от тези системи на борда е с бутон Easy-to-Drift, която управлява Chiron със задвижване на всички колела и пази от поднасяне. Допълнителните технически данни са изложени в нашата таблица.
Планираната нова рекордна скорост води до износване на гумите
Bugatti Veyron 16.4 Super Sport влезе в Книгата на рекордите на Гинес като най-бързия сериен автомобил в света за обикновените пътища. Предшественикът на топ автомобила Chiron търкаше асфалта преди шест години с 431 км/ч на изпитателната писта на VW в Ehra-Lessien.
Chiron ще задмине този рекорд, когато става въпрос за Bugatti. "Опитваме да поставим нов световен рекорд. Убеден съм, че Chiron ще бъде по-бърз от Veyron, но не знаем с колко. Разполагаме с калкулацията на нашите симулации, но нещата стоят по друг начин, когато човек седне зад волана" каза изпълнителният директор на Bugatti Волфганг Дюрхаймер. Bugatti деактивира още на Veyron ограничителя на скоростта за рекордния пробег. Шефовете на Гинес първо се дърпаха, но по-късно признаха рекорда.
Скорости над 400 км/ч изхабяват не само двигателят и трансмисията, но също така износват до краен предел гумите на автомобила. Michelin си остава за Veyron изключителен партньор за гумите. Французите са изпекли специални валяци, които са адаптирани спрямо теглото, високата мощност и високия въртящ момент на Chiron.
При скорости от 300, 400 и повече км/ч гумите от една страна трябва да са надеждни, от друга страна генерират достатъчно сцепление, така, че колата да залепне на асфалтовата лента. Високите скорости обикновено повишават температурата и налягането в гумите. Центробежните сили отцепват каучука, профилът става по-остър, протектора по-тесен. Това намалява степента на сцепление. Нещо подобно на спадане налягането на велосипедната гума.
Michelin противодейства на това с включване арамидни влакна в структурата на гумата. Те имат "отрицателен температурен коефициент". Това означава, че при по-високи температури влакната не се износват толкова много, а по-скоро се свиват. Това от своя страна означава, че грайферът не се стеснява, а има по-голямо сцепление. При текущите тестове на стенда, гумите са подложени на високо натоварване. Така те нито ще се повредят, нито ще покажат износване на грайфера.
Самочувствието на Bugatti Chiron
"Спецификациите на Chiron могат да бъдат обобщени в едно изречение, което може би ще бъде най-късото, изричано в автомобилния свят „Ние правим най-доброто видимо по-добре", казва Волфганг Дюрхаймер, президент на Bugatti Automobiles S.A.S. " При всички случаи Chiron ще постави нови стандарти. Ще продължим да произвеждаме най-мощния, най-бързия, най-луксозния и най-уникалния сериен супер спортен автомобил на света. Това е становището на Bugattis и клиентите ни".
Автопортрет
Твърде консервативната VW луксозна марка най-напред измина по скоро необичаен маркетингов път и даде първите индикации за дизайн под формата на виртуален състезателен модел. Някои елементи от дизайна на Bugatti Vision GT от играта Sony Playstation Gran Turismo разкриват новата форма и дизайнерския език за марката. На изложението IAA 2015 състезателят беше показан в цялото си величие.
Bugatti Vision GT направи преглед на дизайна на Bugatti Chiron. Серийният модел е силно ориентирам спрямо виртуалната студия. Радиаторната решетка във формата на подкова и извита "С" отстрани са ключови елементи от дизайна. Фронтално сърдито ни гледат отдясно и отляво четири светодиодни светлини. Престилката с големите въздушни отвори и силно контурираният капак на двигателя изместват погледа от решетката под формата на подкова. Дори в покой това създава впечатление на динамика. Масивните арки на калниците заедно с 20-цоловите джанти отпред и 21-цола отзад, в комбинация с двуцветната одежда и „С“ елементът придават спортен облик на страничната визия.
Разглеждайки задната част на Bugatti Chiron веднага откриваме големите различия със студията Vision. Отзад ни грабва светещата лента от 82 отделни LED светодиода, която визуално държи широко отворената задна престилка. Накрайникът на двойната изпускателна система впечатлява в огромния дифузор. Тясна лента води централно нагоре през покрива и обрамчва тесния заден прозорец и тесния надвес на покрива, а отдолу се вижда двигателят W16.
Интериорът
Тук отново присъства С елементът. Той се простира от мощната централна конзола между двете спортни седалки и завършва в огледалото за обратно виждане, придружен от LED светлинна ивица. Интериорът иначе е луксозен, но изчистен. Големи TFT екрани? Грешка. Вместо това Bugatti е разположил лоста на централната конзола, както и метални бутони включително мини дисплей за отопление на седалките, климатик и вентилация, това е всичко. Шофьорът управлява с помощта на кожен мултифункционален спортен волан с лостчета за превключване на предавките, режима на шофиране и старт-стоп бутон. Той следи характеристиките на двигателя в дигитални инструменти на арматурното табло, където доминирана 500 км/ч скоростомер.
Който не се задоволява само със звука на двигателя W16, Chiron предлага музикална система с един каратов диамант с четири високоговорителя.
Цената
Най-напред ще се произнесат няколко платежоспособни купувачи на новия Bugatti Chiron. Това предварително маркетиране ще бъде генерирано измежду повече от 120 поръчки, в края на краищата Bugatti Chiron струва 2 856 000 евро, определено повече от 1 милион от вече разпродадения Veyron модел. Който все още иска да е сигурен, че ще се наслаждава на Chiron, ще трябва внесе депозит от 200 000 евро, при окончателната поръчка още 900 000 евро, а останалата част клиентът ще заплати при доставката.
Също както Veyron, изданието си остава строго лимитирано от 500 екземпляра, годишно 50 автомобила ще слизат от конвейера на манифактурата, междувременно производството може да бъде увеличено на 65 автомобила на година. Само направата на един екземпляр продължава два месеца. Към декември 2016 вече са продадени 220 броя от Chiron.
Името
Кръстникът на Bugatti Chiron е пилотът Луис Александре Широн, роден в Монте Карло, състезавал се през 20-те и 30-те години с Bugatti, преди да премине към други марки като Alfa, Maserati и Mercedes. По-скоро безславен беше инцидентът през 1949, когато Chiron публично обвини в сътрудничество с нацистите пилота на състезателни автомобили, модел и танцьорката Хеле Найси на парти в Монако, което впоследствие се оказа лъжа Широн срина преждевременно състезателната си кариера заради Найс. До смъртта си през 1979 Широн спомага до голяма степен за налагането на Гран при на Монако. Между другото, Bugatti представи още през 1999 с 18/3 Chiron, една концепция на спортен автомобил, като предвестник на Veyron. По онова време моделът беше скициран от Фабрицио Джуджаро на Italdesign.
Бъдещето на Bugatti Chiron
Вече е ясно, Bugatti Chiron ще се радва на същото успешно маркетиране, както своя предшественик Veyron. Това значи, че Chiron няма да бъде само открита версия, но и в хода на жизнения цикъл на модела ще стане дори по-мощна версия. Освен това Bugatti не може просто да се купи, специалните модели се произвеждат съгласно специфичните изисквания на клиента.
Какво ще стане с Bugatti Galibier с четири врати
Bugatti Galibier, който бе представен като студия през 2009, за съжаление не може да премине статута на концептуален автомобил, въпреки че VW и Bugatti отдавна разполагат с възможността за серийно производство. Накрая се стигна до спасителен отговор, тогавашния шеф на Bugatti заяви, че Bugatti с четири врати само „ще обърква клиентите“.
Bugatti Chiron
Двигател 16-Zyl. W-Motor
Компресор турбо компресор интеркулер
Задвижване на всички колела
Скоростна кутия 7-степенна двойна трансмисия
Обем 7993 куб. см
Мощност 1500 к.с./1103 kW при (6700 об/мин)
Максимален въртящ момент 1600 Нм при (2.000 об/мин)
0 - 100 км/ч < 2,5 сек.
0 - 300 км/ч 13,6 сек.
V-макс 420 км/ч
Дължина 4544 мм
Широчина 2038 мм
Височина 1212 мм
Междуосие 2711 мм
Нетно тегло 1995 кг
Основна цена 2 856 000 евро