Моделът е замислен като върховен GT, комбиниращ комфорт и максимална скорост
Bugatti ще предлага и суперспортния автомобил Chiron във вариант Super Sport. Изцяло в духа на историческите модели с това название най-новото попълнение е проектирано за максимална скорост.
Аеродинамика и колела
Според Bugatti на скоростомера на Super Sport трябва да се появяват поне 440 км/ч. За да постигне тази максимална скорост, базираната в Молсхайм компания оптимизира Chiron за надлъжно ускорение. Привличащите вниманието черти на модела са новата задна част, която е удължена с около 25 сантиметра, както и новопроектираният дифузор. Той демонстрира увеличено напречно сечение, което означава, че аеродинамичният ръб отзад се издига по-високо. В резултат турбулентната зона е с 44 процента по-малка и това намалява засмукването и въздушното съпротивление.
Като допълнителна аеродинамична мярка Bugatti промени позицията на изпускателните тръби. Вместо изпускателната система в средата кръглите крайни тръби сега сега са изнесени настрани и са разположени една над друга. Това създава още повече притискаща сила. В допълнение по-богат и по-дълбок звук подчертава амбициите на спортния автомобил.
Дългата задна част на Chiron Super Sport не само допринася за стабилността на автомобила при високи скорости, но също така придава на Super Sport нови пропорции, които го отличават силно от Chiron. По желание се предлага и хоризонтално разделяне на цветовете, което прави модела да изглежда още по-нисък. Максималната скорост като тема играе важна роля и в предната част. Хората от Bugatti са преработили престилката и са поставили странични въздушни завеси до отворите за въздух за по-добро насочване на въздушния поток. По девет отвора за отвеждане на въздух над калниците гарантират, че динамичното налягане в арките на предните колела е сведено до минимум и че се генерира притискаща сила върху предния мост. В същото време тези дупки цитират Bugatti EB 110 Super Sport.
Под арките на колелата се въртят нови, ексклузивни и леки джанти, изработени от алуминий в дизайн с пет Y-образни спици. Те се предлагат и във вариант Diamond Cut. По желание магнезиеви джанти намаляват неокачените маси. Колелата са обути с новоразработени гуми Michelin Pilot Sport Cup 2, проектирани за скорости до 500 км/ч и разполагащи с усилени пояси. Всички гуми, произведени за Bugatti Chiron Super Sport, преминават през рентгенов качествен контрол след края на технологичния процес.
Двигател и трансмисия
Точно зад двамата пътници на Bugatti Chiron Super Sport е разположен познатият двигател W16 с осем литра работен обем, но сега агрегатът е получил още 100 конски сили, като мощността му е увеличена до 1600 к.с. В допълнение французите монтират по-големи турбокомпресори с модифицирани компресорни колела, адаптират маслената помпа и цилиндровите глави, включително газоразпределителните механизми, и усилват трансмисията и съединителя. За по-голямото надлъжно ускорение диапазонът на оборотите на двигателя е увеличен до 7100 об./мин. Максималният въртящ момент от 1600 Нм в Super Sport вече е при 7000 вместо при 6000 оборота в минута.
Седемстепенната трансмисия с два съединителя превключва от шеста на седма предавка чак при 403 км/ч – като последната е проектирана да бъде с 3,6 процента по-дълга. При смяна на предавките налягането на принудителното пълнене намалява само за 0,3 секунди, преди 2,8-те бара да подновят въздействието си върху 16-те горивни камери.
Динамични характеристики и ходова част
Ако полетите с Chrion Super Sport както трябва, можете да достигнете 200 км/ч след 5,2 секунди, 300 км/ч ще се появят на скоростомера след 12,1 секунди, а до 400 суперспортистът стига със седем процента по-бързо от Chiron. Обявената максимална скорост е 440 км/ч.
Chiron с логото Super Sport, за разлика от майстора на завоите Chiron Pur Sport, трябва да комбинира комфорт и максимална скорост като един върховен GT. Електронното му окачване е настроено по-стегнато и с по-твърди пружини и се адаптира към поведението на пътя в рамките на шест милисекунди. Водачът може да избира от следните режими: EB, управляемост, магистрала и максимална скорост.
Вътрешно пространство
В интериора почти няма промени в сравнение с обикновения Chiron. Кожата и полираният алуминий са съчетани с вложки от карбон. В допълнение надпис „Super Sport“ може да се види на централния тунел и върху опорите за глава. Разбира се, клиентите могат да персонализират своя модел по най-различни начини.
Цена
Ако клиентът купи своя Bugatti Chiron Super Sport без много допълнителни джаджи, цената ще е 3,2 милиона евро. Доставките започват от началото на 2022 година.
Историята на Super Sport
Chiron Super Sport има дълга история с тази добавка към името си. Първият модел, Type 55 Super Sport, е представен на автомобилното изложение в Париж през 1931 г. и е задвижван от 2,3-литров осемцилиндров мотор със 160 к.с. Максималната му скорост е над 180 км/ч. От 1993 до 1995 г. Bugatti произведе 39 броя EB 110 Super Sport с корпус от въглеродни влакна, задвижване на всички колела и четири турбокомпресора. Неговият V12 достигаше над 610 к.с. и постави рекорд за скорост с 351 км/ч.
По същите стъпки тръгна Bugatti Veyron 16.4 Super Sport с 1200 к.с., достигнал 431,2 км/ч. Внушителните 490.484 км/ч са най-новият скоростен рекорд на Chiron Super Sport 300+, който, както подсказва името му, е надхвърлил значително границата от 300 мили в час. От този модел Bugatti произвежда специална серия, ограничена до 30 бройки.
Заключение
Bugatti остава верен на традицията си, като предлага и Chiron във версия Super Sport с повече мощност и аеродинамични оптимизации. Базираната в Molsheim компания добавя още една, серийна, версия към модела с ограничен тираж 300+.
Текст: Холгер Витих
Снимки: Bugatti