Шефът на марката от Молсхайм - Стефан Винкелман, говори за бъдещето на двигателя
След като повечето производители на автомобили работят за смяна на двигателите с вътрешно горене с хибридни или чисто електрически системи, Bugatti трябва да запази агрегата си W16 за още няколко години.
Пред журналисти президентът и главен изпълнителен директор на марката от Молсхайм - Стефан Винкелман, говори за бъдещето на двигателя W16, който задвижва хиперавтомобилите с емблемата на Bugatti след лансирането на модела Veyron преди петнадесет години.
„Според мен W16 има главна карта, която ще играе в бъдеще“, коментира бившият шеф на Lamborghini. „Това е двигател, чиято стойност не пада. Ако достигне края на следващото десетилетие, това ще бъде последният агрегат с вътрешно горене по рода си и това ще го превърне в колекционерски предмет. “
Истинско произведение на златарското изкуство, направено на ръка в работилниците на Молсхайм, W16 на борда в моделите на Bugatti еволюира от появата си под капака на първия Veyron 16.4 през 2005 г., като мощността му е значително увеличена от 1001 к.с. и 1250 Нм на този първи модел до 1500 к.с. и 1600 Нм на Chiron и неговите производни версии.
Както Стефан Винкелман посочва, следователно той допринася значително за статуса на извънредния автомобил, показван от моделите Bugatti, които се възползват от него, като им гарантира изключителна ефективност. Последните рекорди, поставени от Chiron, свидетелстват за това.