Всъщност на 15 септември 1990 г. предприятието („синята фабрика“) бе официално открита
Производителят от Молсхайм отпразнува този уикенд 30-годишнината от Fabbrica Blu, фабриката в Кампогалиано , западно от Модена, точно тази, в която марката с трикольра се възроди след три десетилетия, под влиянието на Романо Артиоли.
Всъщност на 15 септември 1990 г. Fabbrica Blu („синята фабрика“) бе официално открита в присъствието на 77 довоенни модела Bugatti, събитие, последвано година по-късно от началото на производството на супер спортния автомобил. EB 110. Там ще бъдат сглобени 128 екземпляра от EB 110, задвижвани от 3,5-литров V12 агрегат с четири компресора (развиващ от 560 к.с.до 610 к.с.), със задвижване на всички колела и шестстепенна скоростна кутия. Тогава Bugatti EB 110 беше най-бързият сериен автомобил за времето си с максимална скорост от 351 км/ч.
Изграждането на този модерен комплекс, като няколко сгради носят емблемата, носеща буквите EB, е заслуга на Романо Артиоли, създателят на EB 110, инициатор на предприятието и притежател на правата върху марката Bugatti от 1987 г. , който възлагатози проект на архитекта Джампаоло Бенедини.
Основна административна сграда с дизайнерско студио, площадка за разработка и тестване на двигатели, производствени халета, тестова писта, ресторант за приемане на гости, както и шоурум за представяне на автомобил, коти се провеждат върху 240 000 кв.м. Много подробности напомнят за произхода на марката, основана от Еторе Бугати. Романо Артиоли, стига дотам, че в синята сграда монтира антична дървена врата от старата фабрика в Молсхайм, държана някога от Еторе Бугати.
„Синята фабрика по това време постави нови стандарти в автомобилната индустрия, тя е по-скоро манифактура , отколкото индустриална площадка“, обясни Стефан Винкелман, президент на Bugatti, по време на възпоменателната среща, където бяха поканени 200 души. „Романо Артиоли имаше чувство за новаторство и винаги беше наясно с френския произход и важността на Bugatti“.
EB 110 ще се произвежда в Кампогалиано до 1995 г., когато фабриката ще затвори вратите си поради спада в продажбите на EB 110. Едва през 1998 г. марката от Молсхайм възвръща своите цветове, и предлага от 2005 г. нов модел: Bugatti Veyron.
Оттогава Bugatti многократно празнува модела EB 110, особено чрез създаването на Bugatti Centodieci (110 на италиански), супер спортен автомобил, разработен на основата Bugatti Chiron, чието производство (10 броя струват 8 млн. евро нето единия) скоро ще бъде пуснат в Молсхайм.