Автомобилът се задвижва от 8,0-литров W16 агрегат с 1850 к.с. и 1850 Нм с нови технологии
Bugatti Bolide, представен наскоро от производителя от Молсхайм, предлага някои технологични нововъведения, включително въздухозаборник с въздушни клетки, което подобрява аеродинамичните качества на автомобила.
Bugatti Bolide се задвижва от 8,0-литров W16 агрегат с 1850 к.с. и 1850 Нм, Благодарение на ограниченото тегло от 1240 кг, съотношение мощност / тегло 0,67 кг/к.с., в комбинация с оптимизирана аеродинамика позволява да постигне над 500 км/ч, като същевременно предлага максимална маневреност и пъргавина. По този начин Bolide ще може да постигне рекордни времена на Северната дъга на Нюрбургринг или на пистата на 24 часа Льо Ман според симулациите, проведени от Bugatti.
За да се постигнат тези характеристики, аеродинамиката на модела е специално разработена и той побира по-специално новост: въздухозаборник с клетки, патентовани от създателя му, доктор инженер Нилс Балерщайн. Въздухозаборникът с клетки работи на същия принцип като повърхността на топка за голф.
Трапчинките на тази топка намаляват въздушното съпротивление до такава степен, че със същата ударна сила тя лети около два пъти по-далеч от гладка топка за голф. "Клетките на повърхността на топката създават турбуленция, която позволява на въздуха да се придържа по-добре към повърхността, така че вихровият поток и съпротивлението значително се намаляват вследствие на топката", казват от Bugatti..
Работата на този деформируем външен корпус, разположен на покрива на автомобила, се вижда с просто око. При ниска скорост повърхността на капака остава равна, докато при висока скорост 60-те елемента (клетките) се появяват и образуват издутина (до 10 мм), повече или по-малко изразена в зависимост от скоростта на автомобила, за да бъдат оптимизирани въздушни потоци. В зависимост от условията (например по време на смяна на предавките), тези клетки излизат и влизат отново в корпуса си само за няколко десети от секундата.
Количествената полза от тази технологична иновация е около 10% по отношение на намаляването на въздушното съпротивление на капака, към което се добавя и намаляване на разхода на гориво и енергия на автомобила.
В случая с Bolide, който е и ще остане дизайнерски проект, аргументът за намаляване на „консумацията на енергия“ има по-малко тегло, но той би придобил пълния си смисъл с модел като Bugatti Chiron Pur Sport например, чийто средент разход (в града и извън града) е 23,5 литра/100 км.