Новото партньорство с Rimac осигурява силовите агрегати за електромолилите Bugatti
Bugatti ще разнообрази гамата си и ще въведе електрификация след подписването на партньорство със специалиста по електромобили Rimac, но ще продължи да предлага двигатели с вътрешно горене в дългосрочен план.
Ултра-ексклузивната френска марка вече е част от базираната в Хърватия Rimac Group, като си партнира с Rimac Automobili, за да създаде нова компания Bugatti Rimac LLC.
Като част от това съвместно предприятие Bugatti ще има достъп до електрически задвижвания и компоненти, разработени от Rimac за използване в бъдещите му модели. Въпреки това, главният изпълнителен директор на групата Мате Римач обеща, че първият специален EV на марката ще бъде повече от просто реконструиран Rimac Nevera.
"Това, което някои хора очакват, може да се случи, е да вземем Nevera и да налепим логото на Bugatti върху него и да го наречем Bugatti", каза той. "Това абсолютно няма да се случи. Това не е това, което ще направим. Аз съм автомобилен човек и макар, разбира се, да искаме да направим печеливша компания, не просто ще рециклираме това, което имаме.
"Ние не просто ще рестайлираме или хибридизираме Chiron, за да направим нов автомобил. Ние разработваме напълно нов продукт от самото начало, защото смятаме, че това е най-добрият начин и този продукт все още ще има двигател с вътрешно горене."
Остава неясно дали дългогодишният W16 на Bugatti, използван от Veyron, Chiron и техните производни, ще бъде хибридизиран като част от този процес.
Председателят на Porsche Оливер Блуме, който е член на надзорния съвет на Bugatti- Rimac, каза: „Ще продължим бизнеса на Chiron и вече имаме идеи за нови автомобили и за пореден път да разработим много уникален продукт.
"Изслушахме много внимателно фенбазата на Bugatti и за преходния период имаме идея с повече електрификация, но все пак запазваща двигател с вътрешно горене. Мислим и за електрификация с по-висок клас и на Bugatti."
Що се отнася до гамата си, Bugatti ще се разшири отвъд стратегията за един модел, която е въвела след стартирането на EB110 през 1991 г., стартирайки това, което Мате Римач нарича "продукти, които не са само хиперавтомобили".
Той се спря на кои сегменти ще заемат тези планирани модели, но обеща, че те ще бъдат "много вълнуващи" и "различни", с хибридни и чисто електрически задвижвания, предлагани в цялото портфолио.
"Мога да ви кажа, че в рамките на това десетилетие ще има напълно електрически Bugatti", каза Римач. "Но мога също да ви кажа, че до края на това десетилетие все още ще има двигатели с вътрешно горене - разбира се, не напълно с двигатели с вътрешно горене, [но] много силно хибридизирани."
В началото на 2020 г. изпълнителният директор на Bugatti Стефан Вилкелман заяви , че втори модел на Bugatti вероятно ще използва повече "всекидневен " подход към позиционирането си, отколкото Chiron.
„Убеден съм, че не трябва да правим автомобил, който е само за почивните дни. Това е автомобил, който ще се използва всекидневно. Той трябва да има различна форма [до Chiron] и да има различна мисия ", каза той и добави, че втори моделна линия ще изисква Bugatti да удвои работната си сила и производствения си капацитет.
Семейната марка на Bugatti - Lamborghini, наскоро представи електрификация на своя двигател V12 под формата на генериращ енергия суперкондензатор, но Мате Римач заяви, че тези устройства се използват за "много мека хибридизация" на съществуващите автомобили и предложи хибридизираните модели на Bugatti да се наклонят по-силно към електрификация.