Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Bugatti Veyron чества своята 15-годишнина

16.04.2020 13:22

Той е лансиран през 2005 г. и ще бъде в производство до 2015 г. в различни версии

През 2005 г. производителят от Молсхайм пусна на пазара Bugatti Veyron, първия си модел от новия век и този, който ще направи марката с трикольора една от най-известните в света. Автомобилът , чийто дизайн, ръководен по-специално от Фердинанд Карл Пийч, отнема няколко години.

Именно във вагон на експрес "Шинкансен", влак, който го отвежда от Токио до Нагоя, през 1997 г. започва историята на Veyron. По време на това пътуване инженер Фердинанд Карл Пийч скицира върху плик 18-цилиндров двигател. По това време той е известен с проектирането на изключителни двигатели,по-специално за Porsche (спортната програмана Porsche 917 , редови шестцилиндров двигател на 911 ...). Този 18-цилиндров двигател се състои от три реда цилиндри VR6, разположени един спрямо друг на 60 градуса. Остава да видим в кой автомобил може да намери място този изключителен двигател.

Пийч, тогава шеф на концерна VW, от няколко месеца мисли за евентуалното превземане на престижната марка и погледът му е насочен към Rolls-Royce и Bentley, които плават под едно и също знаме. През 1998 г. две едновременни събития най-накрая ще решат неговия избор. BMW ще придобие правата върху тези две марки на търг, а Фердинанд Пийч научава новините, докато е на семейна ваканция в Майорка. По време на този престой, по време на посещение в магазин за сувенири, синът му Грегор иска като подарък миниатюрна реплика на Bugatti Type 57 SC Atlantic. Това е спусъкът. "Знак на съдбата", ще каже по-късно австрийският инженер.

След това Пийч се свързва с Йенс Нойман, тогава директор на концерна по стратегията, финансите, правата и организацията, и настоява да получи обратно изкупуване на правата върху Bugatti, чийто завод в Кампогалиано е затворен през 1995 г. Тези права принадлежат от 1987 г. на италианския автомобилен вносител Романо Артиоли, предприемач, който е отговорен за откриването на тази фабрика, разположена близо до Модена (през септември 1991 г.), където е произвеждан Bugatti EB 110.

Фердинанд Пийч вече има марката, от която да произвежда свой модел, и той кани Джорджето Джуджаро (от Italdesign), за да го разработи . Първото купе, оборудвано с 6,25 литров двигател, е представено на публиката на автомобилното изложение в Париж, а след това през пролетта на 1999 г. в Женева е представено втората разработка на името Bugatti EB 218. Този седан е отлично оборудван с алуминиева каросерия и магнезиеви джанти.

Първият истински суперстортен автомобил се появява няколко месеца по-късно, на автомобилното изложение във Франкфурт през 1999 г., под формата на EB 18/3 Chiron. Този, който вече носи името на заводския пилот на Bugatti - Люи Широн (подобно на актуалния модел), е проектиран в сътрудничество с директора на Italdesign- Хелмут Варкус. Дизайнът му слага край на предишните модели и ще се роди Bugatti 18/4, представен от друг дизайнер - Йозеф Кабан.

С 8/4, Bugatti вече е много близо до серийно производство на Veyron, а Пийч обявява представянето му на автомобилното изложение в Женева през 2000. Австриецът дори представя цифри с мощност от 1001 к.с., максимална скорост 400 км/ч и ускоряване от 0 до 100 км/ч за по-малко от 3 сек, всичко това в модел, толкова спортен, колкото и луксозен.

През септември 2000 г. е представен първият Bugatti EB 16.4 Veyron. Все още не е окончателният модел, но е много близо до производство . 18-цилиндровият двигател се превръща в W16, съставен от два V8 агрегата, монтирани един в друг под ъгъл от 90 градуса и чиито редови цилиндри са отделени от всеки V8 мотор  под ъгъл 15 градуса. За разлика от оригиналния 18-цилиндров атмосферен двигател, W16 е оборудван с четири турбокомпресора.

Bugatti Veyron е потвърден през 2001 г. и ще се предлага в лимитирано издание, като накрая всеки автомобил ще се задвижва от 8-литров двигател W16 с мощност от 1001 к.с. и (по-късно) 1200 к.с. Той е лансиран  през 2005 г. и ще бъде в производство до 2015 г. в различни версии (Grand Sport, Super Sport ...), а успехът му ще позволи на производителя от Молсхайм да работи спокойно върху разработването на Chiron, предлаган в своя каталог от 2016 г.

„Поглеждайки назад, имам абсолютно уважение към Фердинанд Пийч и сътрудниците му по онова време“, казва Стефан Винкелман, президент на Bugatti. „Те показаха много смелост, енергия и страст да възродят тази изключителна марка. Някои от първите сътрудници останаха с нас и до днес. "

„Veyron катапултира Bugatti в ново измерение, което никога досега не е съществувало“, подчертава Стефан Винкелман. „С хиперспортния автомобил ренесансът на марката се присъедини към духа на Еторе Бугати. Той направи инженерството изкуство. Във всичко, което правеше, той се стремеше към най-високото съвършенство. "

Коментари
comments powered by Disqus