Над две трети от купувачите сами персонализират своя модел, избират цветовете и материалите
Bugatti започна сглобяването на първите екземпляри на Divo, представен като част от Конкурса за елегантност в Пебел Бийч през 2018, а производителят от Молсхайм сега разкрива повече подробности за хиперавтомобила, чиито персонализирани изпълнения ще направят всяко превозно средство уникален модел.
Bugatti Divo, кръстен на пилота Албер Диво (1895 - 1966), който утвърждава името марката с трикольора през 20-те години на миналия век, е специална версия на Bugatti Chiron, която е по-спортно ориентирана, като предлага по-специално по-добра маневреност благодарение на по-лекото тегло (35 кг) и оптимизирана аеродинамика, гарантираща 90 кг допълнителна притискателна сила при 380 км/ч.
Divo, който също се отличава от Chiron с променените си линии, ще бъде произведен в 40 екземпляра, чиято средна продажнацена е 5 млн. евро за единия. Всеки екземпляр ще бъде предмет на персонализация, извършена в сътрудничество със собственика на автомобила и чието решение най-често се взема в Молсхайм, е процес, който може да отнеме до пет часа.
Повече от две трети от купувачите на Divo сами персонализират своя модел, избират цветовете и материалите, от които ще бъде изработен моделът, и внасят лични дизайнерски идеи. В този момент се намесва Лора Бенто, директор по продажбите и операциите за Bugatti, която работи за марката от 2006 г.
„Всeки автомобил Divo е уникален“, казва 37-годишната французойка. „Ние подкрепяме нашите клиенти, когато избират колата си, и им помагаме да мечтаят. Почти всяка мечта може да се сбъдне с Bugatti ”.
Повечето клиенти на Divo вече притежават Bugatti, така че техните предпочитания са известни. В допълнение, те вече са карали Chiron и познават автомобила, както и марката. Някои клиенти трябва да бъдат придружени във всички етапи на изработването на своя модел, докато други знаят точно и какво искат - от материалите и бродерията, използвани за интериора му, до цвета на националните знамена, които красят каросерията и ливреите.
Някои клиенти имат много конкретни желания и избират например цвета на каросерията, която да съответства на любимия им чифт обувки или с чантата им. В миналото също имаше изображение на бебе, бродирано на централния панел на Veyron , името на съпруг, бродирано в панелите на вратите, или специфични облицовки, направени за джантите на автомобила (по-специално с персонализирани лога).
„За разработването на нов цвят са необходими до четири месеца, девет месеца за нова кожа и почти година за нова вътрешна облицовка от въглеродни влакна“, продължава Лора Бенто. "Искаме нашите модели Divo и Chiron да бъдат естетически и технически перфектни, дори и след много години."
Според Bugatti вкусовете на клиентите също се различават според географския им произход. Азиатските клиенти биха предпочели да изберат необичайни цветове, докато европейците предпочитат по-трезви нюанси. За собствениците със седалище в Съединените щати и Близкия изток, от друга страна, автомобилът трябва да е най-ефектен.
Четирите примера, предложени от Bugatti, освен това свидетелстват много добре за разнообразието от вкусове на клиентите по отношение на персонализацията и предлагат бърз преглед на възможностите, предлагани от марката в тази област.