Прототипът се задвижва от два електродвигателя със сумарна мощност 350 кВт (476 к.с.)
Очевидно е, че концептът Mercedes-Benz Vision EQS предвещава появата на флагман на електрическата гама, която сега е представена от кросоувъра EQC и минивана EQV. Преди време немците разкриха интериора, а сега показват целия автомобил. Нещо повече, те обещават да покажат серийния модел през следващата година, а през 2021 г. да започнат продажбите. Прототипът обаче, показан във Франкфурт, изглежда твърде футуристичен.
Нищо не се съобщава за габаритите на EQS, но съдейки по шпионските снимки на прототипа, размерите му са сравними с S-класата. За разлика от вече произведения Taycan с подобен силует, Mercedes не подготвя седан, а хечбек. Прозорците на вратите ще бъдат без рамки.
Каросерията е изработена от стомана, алуминий и въглеродни влакна. Демо автомобилът няма странични огледала и дръжки на вратите, но в серийното изпълнение вероятно има и двете.
Създателите на Vision EQC се фокусират върху осветителните технологии. Радиаторната решетка е облицована с 188 елемента, всеки от които съдържа пет отделни светодиода. Други 229 светодиодни звездички, разпръснати по задната част на автомобила, образуват задните светлини. В допълнение, 500 светодиодни елемента има във всеки от фаровете, където са инсталирани оптични модули с лещи, образуващи холографско изображение.
Твърди се, че качеството на тапицерията с изкуствена кожа е сравнимо с кожа Napa. Материалът за декорацията на тавана е изработен от рециклирани океански отпадъци, а „дървените“ облицовки в миналото са били пластмасови бутилки.
Vision EQC се задвижва от два електродвигателя, монтирани на осите със сумарна мощност 350 кВт (476 к.с.) и 760 Нм Ускоряването до сто се осъществява за 4,5 сек на фона на Tesla Model S P100D (2,5 секs) и Taycan Turbo S (2,8 сек) не е много впечатляващо, но декларираният автономен пробег от 700 км по цикъла WLTP е респектиращ. При наличението на ощно зареждане (до 350 кВт), батерията с капацитет 100 кВтч, разположена под пода на купето, може да бъде заредена до 80% само за 20 мин. За прототипа беше обявен автопилот от трето ниво, но чрез замяна на отделни модули може да бъде постигната по-голяма автономност.