Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

BYD от октомври в Германия: Кошмар за Tesla и VW?

04.08.2022 12:23

Вторият най-голям китайски производител на електрически автомобили навлиза в Европа

Китайският автомобилен производител BYD ще предлага своите електрически модели и в Европа от четвъртото тримесечие на 2022 г. С навлизането му на пазара нараства конкурентният натиск върху VW, Tesla и компания.

BYD (Build your Dreams = Изградете мечтите си) продава своите модели чрез Hedin Mobility Group от Швеция. Първият дилър на BYD в Германия се планира да отвори врати през октомври 2022 г.

Автомобилите, които ще се продават в Германия

Смята се за сигурно, че BYD ще предлага в Германия SUV модела от средния клас Tang и бизнес седана Han. Към тях ще бъдат добавени по-малките Dolphin и Seal. Tang вече се продава пробно на норвежкия пазар, а Han ще го последва скоро.

Han и Seal са особено интересни от техническа гледна точка, защото имат LFP (литиево-железнофосфатна) батерия. Акумулаторът, наречен от BYD "Blade Battery", се счита за по-безопасен в сравнение с други литиево-йонните батерии и има висока енергийна плътност. По-конкретно, в модела от среден клас Seal са инсталирани LFP батерии с 61,4 кВтч и 82,6 кВтч. Последната се прилага и в Han. Акумулаторите се зареждат със 110 или 150 кВт. И двата модела са базирани на E-Platform 3.0, която позволява и по-бързо зареждане благодарение на 800-волтова технология. Seal има пробег между 550 и 700 километра, Han около 600 километра.

BYD завладява света

BYD е вторият по големина производител на електрически автомобили в Китай след лидера на пазара SAIC с общо 730 093 продадени автомобила през 2021 г., включително 593 745 леки автомобила New Energy (електрически и хибридни модели), което е ръст от 231,6 процента на годишна база. През първата половина на 2022 г. BYD продаде 638 157 броя New Energy, което е ръст от 324,8 процента на годишна база. През този период Tesla е продала 563 987 автомобила. За цялата 2022 година продажбите BYD се очаква да достигнат 1,2 милиона. В Европа компанията планира да продаде през 2023 г. 200 000 автомобила. Впечатляващи числа.

BYD произвежда въобще автомобили от 2003 г. Компанията, основана първоначално от химика Ванг Чуанфу през 1995 г. като производител на батерии с 20 служители, сега по собствени данни осигурява работа на  повече от 230 000 души, включително 35 000 инженери и техници. BYD произвежда автобуси, повдигачи, ванове, малки камиони – и леки автомобили в няколко завода. На вътрешния пазар в Китай BYD има пазарен дял от 15 процента при електрифицираните автомобили. За това помага обстоятелството, че производителят се фокусира върху автомобили в бюджетния и средния сегмент. Според Financial Times групата вече се е изкачила до второ място след CATL в класацията на най-големите производители на батерийни клетки в света.  

Китайската фирма вече има успех в Европа с монтирани в Унгария електрически автобуси, чиито батерии се произвеждат от самата BYD: според Handelsblatt техният пазарен дял е 20 процента. Между другото: от март 2022 г. BYD спря да произвежда автомобили с двигатели с вътрешно горене.

 

Текст: Холгер Витих, Андреас Оф-Алингер
Снимки: BYD

Коментари
comments powered by Disqus