Освен всичко друго, тя е обвинена в "кражба на продажби"
Екипът на новия шеф на Nissan Макото Утида ще се откаже от нерентабилни продукти и ще затвори монтажни линии. Това е "планът за възстановяване на резултатите", който трябва да изведе компанията от кризата. Реформата ще удари по-силно развиващите се пазари, за да освободи бизнес ресурси в големите заводи в САЩ и Китай. Според Reuters една от жертвите на преструктурирането вероятно ще бъде бюджетната марка Datsun. Освен всичко друго, тя е обвинена в "кражба на продажби": евтините малки коли обезкуражават купувачите на Nissan.
Възраждането на марката Datsun, което започна през 2012 г. като част от плана Power 88, беше идеята на компрометирания Карлос Гон, който лично лансира марката в Индия, Индонезия, Южна Африка и Русия. След ареста и свалянето на функционера, неговото „наследство“ се изчиства системно от алианса.
На индонезийския пазар марката има седемместен кросоувър Datsun Cross, докато в Индия гамата се състои от два хечбека и компактен ван: redi-GO, GO и GO +.
Според Reuters оптимизацията е поверена на старши вицепрезидента Дзюн Секи, който обмисля всички пазари с фабрики за намаляване на производствения капацитет, с изключение на Китай. Не се предвижда закриване на цели фабрики или изтегляне на предприятия от която и да е държава. Една от задачите е премахване на порочната практика за продажба на автомобили с големи отстъпки в корпоративните паркове. Както е известно, Карлос Гон постигаше целите си на всяка цена и даваше автомобили за нищо, което подкопа имиджа на Nissan. Очаква се Дзюн Секи да представи мащабен план по-късно този месец. Реформата ще отнеме около година.