Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Cadillac Project GTP Hypercar: Прототип за Льо Ман

13.06.2022 13:29

Догодина се очаква моделът да стартира в 24-часовите състезания на Дейтона и Льо Ман

През 2023 г. Cadillac възнамерява да стартира в сериите IMSA и WEC с проекта GTP Hypercar. Американците са се прицелили и към обща победа в 24-те часа на Льо Ман. Там Cadillac ще се срещне с именити конкуренти.

Още един производител обявява амбициите си за обща победа в 24-те часа на Льо Ман. Cadillac представи своя Project GTP Hypercar в четвъртък (8 юни). Американците имат намерения да стартират с прототипа както в серията IMSA в Северна Америка, така и в WEC. Отборите са Chip Ganassi Racing и Action Express Racing.

На Cadillac ще се наложи да се конкурира с няколко добре познати марки. BMW показа състезателната си LMDh машина едва в понеделник (6 юни) малко преди Acura да публикува две дизайнерски снимки на своя прототип за LMDh. Porsche вече направи тестове на дълги разстояния със своя автомобил.

За разлика от Acura на снимките на Cadillac могат да се видят повече подробности. На производителите на състезателните автомобили за LMDh е позволено сами да проектират аеродинамиката. На първите снимки вече може да се види известна прилика с предшественика DPi-V.R. Най-големите разлики са в почти вертикалните предни фарове. Иначе автомобилът въплъщава съвременната визия на Cadillac.

V8 двигател с работен обем 5,5 литра

Както подобава на американски модел, инженерите на Cadillac разчитат на 5,5-литров V8 двигател в задната част на състезателната машина. Все още не е ясно дали автомобилът ще има атмосферен, или турбомотор. Предписаната хибридна система осигурява в състезателния Cadillac още по-голяма тяга. Както при BMW, шасито идва от Dallara. Италианците са един от четиримата доставчици на шасита за LMDh автомобилите – заедно с Multimac, Oreca и Ligier. Конструкциите са базирани на прототипи за LMP2.

Сегашният избор на име за новия Cadillac е малко объркващ. С "Project GTP Hypercar" човек веднага си представя автомобил,  построен според разпоредбите за Hypercar. Но Cadillac ще се състезава съгласно регламента на LMDh. От следващата година и хиперавтомобилите, и състезателните автомобили LMDh ще се състезават заедно в най-високия клас на IMSA и WEC. Toyota, Ferrari, Peugeot и Glickenhaus, наред с други, работят върху хиперавтомобили.

Чудовището в Льо Ман

Cadillac се завръща в Льо Ман с Project GTP Hypercar след 20-годишно отсъствие. Американците вече са дали на новия си състезателен автомобил характерен прякор – "le monstre". От 2023 г. с „чудовището“ американците възнамеряват да се борят за обща победа в 24-те часа на Льо Ман. Ръководителят на програмата Лора Уонтроп Клаузер подчертава това: „Чест е да се бориш за обща победа в Льо Ман с американска култова марка като Cadillac“.

Напоследък Cadillac стартираше само в IMSA и отбеляза там няколко успеха. През 2017, 2018 и 2021 г. американците спечелиха състезателната серия с DPi-VR. От 2017 до 2020 г. Cadillac триумфира четири поредни пъти на легендарните 24 часа на Дейтона. Състезателният дебют на новия "Caddy" също е предвиден да се състои там през 2023 г. Така производителят сам вдигна летвата за новия си проект.

 

Текст: Джоел Лишка 
Снимки: Cadillac

Коментари
comments powered by Disqus