Caterham официално представи SP/300.R по време на традиционното моторспорт шоу на Autosport в Бирмингам. Това е първият състезателен автомобил на британската компания.
Шасито е съвместна разработка с един от лидерите в сферата, а именно Lola, като споделя всички типични характеристики на прототипите от маратонските състезания – сплитер отпед, масивно задно крило и равен под.
Любопитното в случая е, че каросерийните панели могат да се свалят от един-единствен човек, а не двама или трима, което е обичайното. В случая това е от изключително значение за ремонтните дейности, които неизбежно се налагат в шампионатите за издръжливост.
Под капака на SP/300.R работи двулитровият Duratec на Ford, който би трябвало да генерира приблизително 300 к.с. Той е комбиниран с полуавтоматичната FTR трансмисия на Hewland, което позволява на тежащия 600 кг автомобил да ускори от 0 до 60 мили в час за 2,5 секунди при максимална скорост от 170 мили в час (274 км/ч).
Тръбното шаси е изработено от алуминй, регулируемото по височина окачване е пушрод с двойни напречни носачи отпред и отзад (задното е заимствано директно от автомобилите на Lola във Формула 3), спирачната система е на AP Racing, а сликовете са на Avon с широчина от 180 мм за предната ос и 250 за задната.
SP/300.R е съобразен с изискванията на MSA по отношение на сигурността, което е причината за наличието на съответния ролкейдж, шестточкови колани, противопожарна система и ключ-маса.
Продукцията ще бъде ограничена само на 25 бройки, като от Caterham планират те да се състезават в едномарков шампионат още през идната година. Не е изключено компанията да подготви и версия на SP/300.R, която да получи съответната документация за движение по обществената пътна мрежа.