Легендарният производител на спортни машини Porsche отново продава най-много... SUV модели
За първото тримесечие на 2022 г. доставките на автомобили Porsche за клиентите в световен мащаб възлизат на 68 426 броя. Това представлява спад от 5% в сравнение с предходната година.
„В светлината на извънредните обстоятелства, засегнали по-голямата част от автомобилната индустрия, нашите търговски екипи и дилъри се представиха добре през първото тримесечие“, казва Детлев фон Платен, член на Изпълнителния борд, отговарящ за продажбите и маркетинга в Porsche AG. „Възраждането на коронавируса в някои региони като Китай, в съчетание с непрекъснатите сериозни предизвикателства в ресурсите и логистиката, подложи всички ни на изпитание. Същевременно нашите продукти продължават да са силно търсени от клиентите в цял свят – с еднаква сила в Европа, Америка и Китай.“
Най-силното търсене е отново за SUV моделите на Porsche: Porsche Cayenne е доставен на 19 029 клиенти. Доставките на Macan възлизат на 18 329 броя. Изцяло електрическият Porsche Taycan отива при 9470 клиенти. Емблематичният спортен автомобил 911 е с 9327 доставки в световен мащаб. Общо 7735 броя Panamera отиват при клиентите. Допълнително са доставени 4536 броя от 718 Boxster и 718 Cayman.
В Европа Porsche доставя 22 791 автомобила през първото тримесечие, което представлява увеличение от 18% спрямо предходната година – въпреки изключително силните резултати за същия период на 2021 г. Стойностите растат и на вътрешния пазар в Германия с 6 925 доставени автомобила, което представлява увеличение от 16%. В Китай, най-големият единичен пазар на Porsche, производителят на спортни автомобили е осъществил 17 685 доставки. Подновеното разпространение на коронавируса, предизвикало затварянето на Porsche Центровете в някои региони, и логистичните предизвикателства водят до спад от 20% на доставките. Общо 28 991 автомобила са доставени на клиентите на Porsche в Азиатско-тихоокеанския регион, Африка и Близкия изток. Клиентите на Porsche в САЩ са получили 13 042 автомобила, въпреки проблемите с ресурсите и логистиката, засегнали много автомобилни марки. Това е сравнимо с най-силното първо тримесечие въобще на предходната година.