В навечерието на шейсет и втория международен автосалон във Франкфурт един неприятен конфликт на интереси придобива ясни очертания - Daimler, Smart и BMW са възмутени от китайски производители, чиито модели директно копират множество елементи от дизайна на своите конкуренти. Немските компании обявиха намерението си да предприемат юридически стъпки срещу китайските плагиати.
BMW се чувстват засегнати най-вече от дизайна на SUV модела CEO, който показва поразителна прилика с X5. Говорител на баварците обяви, че ако китайският автомобил участва на изложението във Франкфурт, компанията ще потърси правата си по съдебен път. Във Daimler виждат нещата по същия начин и планират юридически мерки срещу китайския Shuanghuan, който произвежда CEO, а освен него прави и копие на Smart Fortwo, наречено Nobel.
Според президента на China Automobile Deutschland Карл Шльосл, който официално внася двата модела в Германия, раздухването на темата в медиите би могло окаже положително влияние върху съдбата на китайските продукти, тъй като ги поставяло на едно и също ниво със Smart и BMW. Разпространението на тези автомобили в Германия започва през октомври тази година с помощта дилърска мрежа от около 100 търговски представителя.
Съюзът на автомобилната промишленост в Германия (VDA) подчертава, че ако плагиатството бъде доказано, по съдебен път може да бъде изискано отстраняването на въпросните превозни средства и затварянето на целия щанд на Shuanghuan. Нарушаването на интелектуална собственост е в разрез и в условията за участие на автосалона, допълват от VDA.
В Италия, където CEO вече се продава, BMW вече успяха да издействат съдебно настояване за спирането на неговите продажби. Ако това не последва, се очаква завеждането на дело срещу пиратите.