Чешката компания MWM Motors превърна UAZ Hunter в електромобил
Снабденият с електрически двигател и високоволтова акумулаторна батерия всъдеход започва да се произвежда в края на годината.
Преработването на стандартни модели в електромобили е прастара идея, но хомологирането на подобен тип превозни средства спрямо международните изисквания е трудна работа. В случая с MWM Spartan говорим за доработка на основата на един до болка познат всъдеход, а именно UAZ Hunter.
UAZ Hunter: архаична техника в съвременното производство
UAZ Hunter едва ли се нуждае от представяне. "Модерният" вариант на УАЗ-ката е нещо, което точно у нас наистина няма нужда от пространствени обяснения. Интересното обаче е, че в света на класическите всъдеходи електрическото задвижване е абсолютна рядкост, като според фирмата MWM именно това им отваря големи шансове за успех на пазара.
MW Motors вече са заявили намерението си да пуснат електрическия UAZ в продажба в Англия - именно заради това първите снимки са на екземпляр с десен волан. Фирмата възнамерява да започне с продажбата и на конвенционалния UAZ на територията на Великобритания. Малко по-късно ще бъде хомологирана и нормалната европейска версия на модела, разбира се, с ляв волан. Към момента MW Motors произвежда купето MWM Luka - малък спортен автомобил с ретродизайн в стила на Tatra JK 2500 от 50-те години, чието задвижване е поверено на четири електромотора, разположени в главините на колелата.
При електрическия UAZ от MWM са поели по доста интересен път - те просто са заменили стандартния двигател с електромотор, но класическата трансмисия и задвижващите механизми са останали непроменени. Което ще рече, че дори в електрическия си вариант, UAZ разполага с механични предавки, активируемо двойно предаване и понижаващ режим на трансмисията.
Новото задвижване е увеличило теглото на UAZ uс около 120 кг и сега то достига до 1966 килограма. 55-киловатчасовата батерия осигурява пробег с едно зареждане от около 200 километра. Принзипно има вариант да се предложи и вариант с 90 кВтч, но според директора на кочпанията към него няма да има особен интерес: "Засега не виждаме голям потенциал за реализиране на изпълнение с по-голям капацитет на батерията - повечето клиенти използват Spartan като работен кон и за офроуд и определено не пътуват на дълги разстояния с тази машина, което е повече от естествено. Именно поради тази причина пробегът на варианта с 55 кВтч ще бъде достатъчен за нуждите на повечето купувачи".
Цената на автомобила може да варира в широки граници спрямо местните данъци и такси в съответната държава. В най-общи линии електрическият UAZ Spartan трябва да струва около 40 000 евро, като вече се приемат поръчки за версията с десен волан. MWM смята да привлече като клиенти най-вече фирми, които са свързани с работа в трудно достъпни терени.