Вторият ден на рали “Мексико” до голяма степен сложи точка на интригата за първото място. Себастиен Льоб увеличи преднината си на върха във временното класиране на една минута, което е повече от достатъчен аванс, необходим за втора победа през сезон 2007.
Още при преминаването на първия скоростен етап в събота стана видно, че C4 WRC е изключително бърз на макадам. Льоб постигна най-добро време на “Ибария 1” и се откъсна на 37,6 секунди спрямо Мико Хирвонен, който междувременно атакува Крис Аткинсън и зае втората позиция. Дефакто интригата за първото място бе под въпрос още с отпадането на Петер Солберг в петък, а в събота сутрин Себастиен Льоб направи всичко възможно да я унищожи напълно.
Добрите постижения на феноменалния французин логично отместиха фокуса към борбата за втора и трета позиция. Само шест секунди разделяха Аткинсън, Хирвонен и Сордо след финала на последната петъчна скоростна отсечка. Пилотът на BP-Ford атакува още при първата си възможност в събота и след отличното представяне на “Ибария 1” измести австралийския си колега от втората позиция. Междувременно Маркус Грьонхолм вдигна оборотите и също се включи в битката за подиума. С един-единствен ход временният водач в класирането при пилотите срази конкуренцията на младежкото трио и от пето място директно се изкачи на второ. Това се случи при първото преминаване на “Дерамадеро”, където финландецът постигна втора етапна победа на рали “Мексико” и оформи класическата подредба в челото за последните години в Световния рали шампионат: Себастиен Льоб и Маркус Грьонхолм на върха.
Второто място на опитния състезател обаче съвсем не бе гарантирано. Диапазон от десет секунди разделяше Грьонхолм, Хирвонен, Аткинсън и Сордо преди второто преминаване на най-дългия скоростен етап “Ибария”, който сложи начало на следобедната сесия. Крис Аткинсън бе пределно мотивиран да докаже, че екипът на Subaru има потенциал да се бори с хегемонията на Ford и Citroen, но технически проблем на новата Impreza 2007WRC го лиши от възможността да атакува второто място. Младият австралиец бе с 19,7 секунди по-бавен от победителя Себастиен Льоб на “Ибария 2” и отстъпи на пета позиция. Аналогична бе съдбата на Мико Хирвонен, който по време на петата скоростна отсечка за деня “Дуарте 2” напусна трасето и загуби половин минута, за да се върне отново в битката, но вече зад основния конкурент за третото място Дани Сордо.
Проблемите на Аткинсън и Мико позволиха на Маркус Грьонхолм да натрупа аванс от близо половин минута спрямо младежкото трио и да си гарантира второто място. Другият състезател, който се оказа печеливш от неудачите на своите конкуренти, бе Дани Сордо. Младият испанец се представяше стабилно през целия съботен ден и логично намери място сред първите трима на финала на “Дуарте 2”. Още на следващата скоростна отсечка последва атака от страна на Мико Хирвонен, който си възвърна третото място, но съвсем за кратко. Сордо се представи блестящо на суперспециалния етап и завърши втория състезателен ден на рали “Мексико” в челната тройка с аванс от три секунди спрямо Хирвонен.
Манфред Щол, Яри-Мати Латвала и Матю Уилсън и днес не отстъпиха позициите си в зоната на точките. Гарет МакХейл имаше шанс да атакува осмото място, но механичен проблем го изхвърли от борбата по време на второто преминаване на “Дуарте 2”, пети скоростен етап за деня. Това позволи на Хенинг Солберг да се изкачи на девета позиция в генералното класиране и да осигури на този етап още една точка за Stobart M-Sport в отборното класиране.
Рали „Мексико“ - ден втори
1. С. Льоб C4 WRC 3:08:27.02. М. Грьонхолм Ford Focus RS WRC 06 3:09:27.8 (+1:00.8)
3. Д. Сордо C4 WRC 3:10:02.3 (+1:35.3)
4. М. Хирвонен Ford Focus RS WRC 06 3:10:05.1 (+1:38.1)
5. К. Аткинсън Subaru Impreza WRC2007 3:10:14.8 (+1:47.8)
6. М. Щол Citroen Xsara WRC 3:11:08.8 (+2:41.8)
7. Я. Латвала Ford Focus RS WRC 06 3:12:17.4 (+3:50.4)
8. М. Уилсън Ford Focus RS WRC 06 3:18:48.5 (+10:21.5)