Bridgestone Motorsport се включи активно в тестовете на пистата “Рикардо Тормо” във Валенсия през миналата седмица. Въпреки че първоначалният график предвиждаше три тренировъчни дни, лошото време удължи програмата на голяма част от отборите и те останаха на трасето и в петък. За първи път екипите във Формула 1 имаха шанса да изпробват две от спецификациите гуми, предвидени за сезон 2007.
По време на зимните тестове Bridgestone не предложи никакъв избор на своите клиенти (в Барселона състезателите тестваха с “хард”, докато на “Херес” – с “медиум”), но през отминалата седмица отборите можеха да избират между спецификациите “медиум” и “софт”. Те ще се предлагат за първия старт за сезона в Мелбърн, който ще се състои на 18 март.
За февруари месец са предвидени още четири тридневни тестови програми. Официалните дати са: 6-8 февруари “Херес”, 12-14 февруари “Каталуния” и две последователни срещи в Бахрейн, предвидени за 22-24 февруари и 27 февруари – 1 март.
Главният инженер на японската компания Кийс ван де Гринт изяснява ролята на Bridgestone в предстоящия сезон:
Може ли да обясните колко ще бъдат спецификациите на гумите през тази година?
“Настоящите планове предвиждат производството на четири типа гуми за сухо, които ще бъдат именувани “хард”, “медиум”, “софт” и “суперсофт” (твърди, средни, меки и супермеки). От четирите варианта за всеки старт ще отпадат два.
Какви бяха целите по време на тестовата програма във Валенсия?
“През тази седмица пилотите получиха уникалната възможност да направят сравнение между “медиум” и “софт” вариантите на Bridgestone Potenza, което ще се случи отново едва на старта в Мелбърн. Бяха тествани разликите в постиженията на автомобилите при използване на различните гуми.”
Успяха ли всички пилоти да се справят със сравнението?
“По-голямата част от пилотите използваха и двете спецификации, което е добра подготовка преди Гран при на Австралия.”
И каква беше обратната връзка?
“Бяхме доволни от факта, че меките гуми се представяха спрямо очакванията - осигуряваха по-добро сцепление и по-бързи времена спрямо “медиум” варианта. Както може да се очаква “софт” спецификацията се износваше по-бързо в четвъртък, но след като условията на пистата се подобриха в петък, представянето й бе отлично. Другият важен резултат бе потвърждението на очакванията ни, че “медиум” гумите ще се представят стабилно и последователно.”
Каква е основната разлика между спецификациите “медиум” и “софт”?
“Първите впечатления демонстрират разлика от близо половин секунда в полза на бързия “софт” вариант спрямо стабилния “медиум”.
Как се адаптират отборите към новите гуми?
“Екипите във Формула 1 се справят отлично и по-всичко личи, че са дръпнали напред сериозно по отношение на знанията, които имат за новите гуми на Bridgestone. Те стават все по-уверени, натрупаните данни в тази сфера им позволяват да обърнат внимание на фините настройки по автомобилите, а не да търсят радикални промени. Интерпретирайки резултатите по време на тестовете, мога да заявя, че разликите между отборите през 2007 година ще са минимални. Интересно беше и сравнението между екипите, които излязоха на пистата с новите болиди.”
Как ще се справи Bridgestone с доставките за всички единайсет отбора през 2007 година?
“Това е предизвикателство за нашия екип, което само ни радва. Увеличихме персонала, за да изпълним всички изисквания на единайсетте отбора. Техническият отдел в Япония осигури сериозна поддръжка на инженерния екип, който отговаря за заводите ни в Англия, насочени към продукцията за Формула 1.”
по материали на Bridgestone