Още преди една година Chevrolet възкреси Camaro на подиума на Detroit Motor Show под формата на една повече от интересна студия, а американският производител под шапката на GM представи на същото място и открит вариант на култовия спортен модел.
Кабриоверсията на студията отново е подчинена на дивия ретромикс, който беше показан за пръв път от дебютиралото през миналата година експериментално купе. При дължина 4,73 метра и широчина близо два метра, автомобилът предлага наслада под открито небе за четирима, при това поднесено в бомбастично изглеждаща портокаловооранжева опаковка. Заострената предна част на откритото Camaro излъчва типичната за предшествениците му неподправена агресия, преминаваща в извитата, напрегната и динамична странична линия. Стегнатата и докрай изчистена задна част се характеризира с две едрокалибрени хромирани ауспухови тръби от двете страни на бронята. Дискретият спойлер в горния край на снабдения с трета стоп-светлина заден капак се грижи за ефектния завършек на профила на автомобила, наред с LED-светодиодите на задните светлини.
Челното стъкло със специална алуминиева рамка е леко променено в сравнение със закрития вариант, за да пасне по-добре на новата концепция с лек сгъваем покрив. Алуминият играе съществена роля и в оформлението на интериора – от него са направени дръжките на вратите, педалите, декоративните апликации и дори закопчаващите механизми на предпазните колани. Едни от най-интересните стилистични елементи са надлъжните черни ивици, които преминават по цялата дължина на каросерията – от източения преден капак до мускулестата задница. Както някои от вас без съмнение си спомнят, това е една от запазените марки на класическите американски Muscle-Cars.
Удоволствието тук е на първо място
Динамиката, която извираше от дизайна на Camaro Coupе още от миналогодишното издание, тук отвново заема водещо място. Тя се подчертава от дългия преден капак, късите надвеси, спортното независимо окачване от типа McPherson, както и от огромните колела, разположени по краищата на каросерията. Отпред диаметърът на могъщите колела е 21, а отзад дори 22 цола. Междуосието е 2,80 метра, а широчината на следата е 1,62 метра отпред и 1,60 метра отзад.
Под предния капак бие класическо американско V8-сърце, което отдава мощността си на задните колела през петстепенна трансмисия. Заимстваният от Corvette LS2-V8 двигател с шест литра работен обем и мощност 400 к. с. без съмнение дава на автомобила крайно интересни динамични способности... Спирачните дискове са с диаметър 14 цола, а спирачните апарати са 4-бутални.
Началото на производството на новото Camaro е предвидено за 2008 г. Според плановете на GM кабриоверсията би могла да се очаква през 2009 г. Австралийците също ще имат поводи за радост, тъй като през 2008 г. ще се появи новото Monaro, само че то ще бъде направено на базата на Holden Commodore VE.