Всички поръчки ще бъдат изпълнени на принципа „първи дошъл, първи обслужен“
След възобновяването през 2012 г. на фабричната програма за производство на серийни драгстери Chevrolet COPO Camaro, са произведени по-малко от 700 такива купета. Техните собственици са по някакъв начин са членове на избран клуб. Всяка година тиражът е ограничен до 69 броя, а правото за закупуване на COPO се играе на принципа на лотария, тъй като има повече желаещи. Няма ограничение обаче за тиража за моделната 2022 г.
Всички поръчки ще бъдат изпълнени на принципа „първи дошъл, първи обслужен“. Но този драг състезателен Camaro все пак ще се окаже специален, с наличните опции за двигатели, включително Big Block V8 9,4, най -големият двигател на Chevrolet досега.
Компанията твърди твърди, че Big Block на COPO Camaro улавя духа на първия COPO Camaro от 1968 г. Вярно е, че предшественикът е имал по-скромен двигател - „само“ 7,0 литра.
Новият двигател 9.4 има чугунен блок (лагерите на коляновия вал са прикрепени с четири болта вместо обичайните два), от алуминиеви глави на блока, шарнири и колянов вал от кована стомана и ковани алуминиеви бутала.
Производителят не разкрива параметрите на новия двигател, но в данните на асоциацията NHRA са посочени 436 к.с. Но това не е най-впечатляващият показател. Междувременно при този работен обем въртящият момент ще бъде най-важният резултат. Цената на COPO Camaro с двигател V8 9.4 е 105 500 долара (7,72 милиона рубли) без данъци и такси за дилъри.
В допълнение към агрегата 9,4 купето Chevrolet COPO Camaro 2022 може да бъде поръчано с осемцилиндров турбо двигател 5,7 (588 к.с.) или с алуминиев аатмосферен 7,0 (476 к.с.), съответно за 130 000 долара и 117 500 долара. И двата принадлежат към семейството на Small-Block LSX. Всички версии на COPO Camaro използват тристепенна автоматична трансмисия ATI Racing Products TH400. Те могат да се състезават в класовете NHRA Stock и Super Stock. Всички купувачи са поканени да посетят съоръжението за производство на COPO в Оксфорд, Мичиган, където всеки автомобил е изработен по поръчка.
Основното оборудване на драгстера включва задни скоби против преобръщане и капак от въглеродни влакна. Има няколко варианта - например парашут.
Междувременно се появиха неофициални данни, че актуалният Camaro (шесто поколение) де факто ще бъде последното купе в тази серия. Вече знаем, че „седмият“ Camaro ще бъде пуснат едва през 2025 г. и подозираме, че ще се окаже електрически автомобил. Но това не е всичко. Според Automotive News Camaro ще бъде сменен от електрически спортен седан. Това ще бъде един от 30 електрически автомобила, които GM възнамерява да пусне на пазара до 2025 г.