Настъпил е преломен момент в 60-годишната история на легендарния модел
Настъпил е преломен момент в 60-годишната история на Chevrolet Corvette. Следващото поколение на Corvette C8 стъпва като спортен модел със средно разположен двигател. Моделът беше уловен по време тестовите обиколки.
Мълвата се носи от доста време в американското медийно пространство: дали новият Corvette C8 ще бъде представен с революционна промяна на концепцията на автомобилно изложение през 2018 в Детройт? Дали популярният американския спортен автомобил за пръв път ще бъде оборудван със средно разположен двигател? Мнозина фенове на спортни возила вероятно ще прочетат тази новина със сълзи от радост в очите. Corvette Stingray е вече с предно разположен двигател и надлъжна и напречна мощ , срещу по-малко от 80 000 евро. Със средно разположения V8 вероятно ще струва по-скъпо, но със сигурност още по-спортен, благодарение на по-доброто разпределение на теглото и концентрация на маса в центъра на автомобила.
Уловеният сега прототип на Corvette C8 следва класическите закони на супер спортните автомобили със средно разположен двигател. След разположеният ниско долу къс нос и изнесеното напред купе, следва дълга задна част, където, непосредствено зад пътниците, е разположен новият GM 6,2 литров V8 компресорен двигател с два горни разпределителни вала. Допълнителните характеристики на новия алуминиев осемцилиндров под абревиатурата LT5, включват променливи фази на газоразпределението и директно впръскване. Конските сили ще трябва да са около 700. Новият двигател би могъл да бъде куплиран със също нова 7-степенна трансмисия с два съединителя, под името Tremec TR 9007 .
Седемстепенната скоростна кутия на сегашния C7 също е дело на Tremec. Мексиканската компания се е квалифицирала в изработката на трансмисии с два съединителя, след като през декември 2011 се сдоби с Hoerbiger Drivetrain Mechatronics със седалище в Loppem/Белгия. Ново разработената двойна трансмисия сега достига до 9000/мин и 900 Нм. Това напълно пасва на Corvette. 6,2-литровия V8 на сегашния C7 генерира 466 к.с. при 630 Нм. При Z06 вече кончетата са 659 при 881 Нм.
C8 повече няма да има ръчна скоростна кутия. Предимствата и недостатъците на автоматичната и ръчна трансмисия се изясниха при C7. Само една четвърт от собствениците на модела за 2016 са се доверили на ръчната трансмисия. Corvette също така е по-бърз на състезателните писти с осемстепенната автоматична трансмисия, отколкото с ръчна. Доказателство за това е тестът на пистата Хокенхаймринг, където автоматичната триумфира с почти един секунда преднина.
Тъй като C8 бе уловен заедно с C7 моделите, това позволи да бъде направено сравнение. Спортният модел със средно разположен двигател е малко по-плосък от C7, леко по-дълъг и с малко по-голямо междуосие. Покривът на C8 е с двоен балон. Пред арките на задните калници се отварят големи въздухозаборници.
Corvette C8 със средно разположен двигател в бъдеще сигурно ще стъпи и с електрически двигател за предната ос, който прави спортните автомобили със задвижване на четирите колела. GM вече патентова името E-Ray.