Новият Corvette е събитие – дори само защото двигателят е преместен в средата, а пътническата кабина е отишла по-напред
Ново арматурно табло
Да започнем от началото. Не, нямаме предвид 1953 година и премиерата на Corvette C1 в хотел „Уолдорф Астория” в Ню Йорк, нито представянето на V8 мотора три години по-късно на същото място. Впрочем този агрегат не само ускорява доста прилично самия Corvette, но и дава нов тласък на слабите продажби. Шестцилиндровият, взет от лекотоварен модел и леко тунингован първи мотор „Blue Flame“, къкри вбесяващо миролюбиво като тенджера на слаб огън. Но да се съсредоточим върху кабината. В сравнение с С7 тя е изместена с 42 сантиметра напред; изработеното от ултралека комбинация на фибростъкло и пластмаса арматурно табло и воланът са разположени ниско, за да позволят по-добър поглед към пътя над по-късия преден капак. С 12-инчовия дисплей на скоростомера и надлъжно разположената лента за контрол на климатика Chevrolet пренарежда цялото управление на функциите, като същевременно цитира собствената си история с един волан с две спици. В някогашния С4 обаче той беше кръгъл и нямаше бутони.
Централен двигател
Ако искаме да сме точни, още C7 имаше централен мотор, но разположен зад предния мост. В С8 двигателят се намира пред задния мост, което е предпоставка за различна динамика на пътя, понеже масите са разположени по-близо до центъра на тежестта на автомобила, поведението става по-чевръсто, а сцеплението – по-добро. Дотук с теорията. Пропорциите съвсем очевидно са променени, но предната и задната част остават верни на визията на Corvette. Погледнато практически, С8 разполага с два багажника: един за ръчен багаж отпред и втори отзад – общо 357 литра.
495 к.с.
Двигателят следва добрите традиции на Corvette – засега той е смол блок V8. 6,2-литровият атмосферен агрегат е конструиран наново, но както и преди управлява по два клапана на горивна камера с помощта на един разпределителен вал, разположен долу, в средата на V-конфигурацията. Директно впръскване и изключване на цилиндрите помагат при пестенето на гориво. Централната ос на коляновия вал е слязла с 2,5 см по-ниско, което е добре за центъра на тежестта. Мощността е увеличена на 495 к.с. при 6450 об./мин, въртящият момент – на 637 Нм. Времето за спринта от 0 до 60 мили в час обаче е намалено до под три секунди с пакета Z51. Заслуга за това има и новата осемстепенна трансмисия с два съединителя – първата в историята на Corvette.
А кога ще дойде в Европа?
Характеристиките на европейската версия ще бъдат обявени заедно с цената в средата на 2020 г. Засега не е сигурно дали първите автомобили ще бъдат доставени в края на 2020 г. и дали за тях ще може да се поръча новият четириклапанен турбомотор.