Chevrolet работи върху няколко версии на Corvette. Неотдавна беше заснет с камуфлаж Corvette E-Ray. Сега GM случайно активира за кратко конфигуратора.
Осмото поколение на Corvette C8 е на пазара от началото на 2020 г. Сякаш трансформацията в спортна машина с централно разположен двигател не беше достатъчна, от 2023 г. C8 ще се предлага и като хибриден суперспортист. Този модел обаче е само още една стъпка към изцяло електрическия Corvette.
Конфигураторът случайно излезе онлайн
През декември 2022 г. GM неволно позволи допълнителни погледи към хибридния вариант, който ще бъде пуснат на пазара през 2023 г. като представител на моделната година 2024. На 9 декември 2022 г. внимателни фенове на Corvette (corvetteblogger.com) в САЩ откриха онлайн конфигуратора за Corvette E-Ray, който очевидно беше случайно активиран, и веднага направиха множество екранни снимки от него. Междувременно GM върна съответните страници отново офлайн.
През декември конфигураторът за Corvette E-Ray случайно беше пуснат онлайн.
Уловените изображения показват, че E-Ray изглежда много подобно на Z06, въпреки че всички части на корпуса са издържани в същия цвят като автомобила. Има и надпис E-Ray на фланговете и на отворите за въздух пред задните колела. Конфигураторът предлага и силов пакет ZER, но не посочва какво съдържа той.
До около 60 км/ч в чисто електрически режим
GM защити своевременно E-Ray като продуктово название, хармониращо с традиционното име на модела Stingray. Както при него, в E-Ray работи 6,2-литровият V8 двигател LT2, който развива 495 к.с. В комбинация с електрическия преден мост с два електромотора и друг електромотор в трансмисията, Corvette E-Ray трябва достига системна мощност от 650 к.с. Системата с електрическия преден мост в комбинация с централен двигател е позната от Ferrari SF90, където два електромотора задвижват предния мост, а друга електрическа машина е разположена между V8 агрегата и скоростната кутия.
Електрически модул в трансмисията с два съединителя
Осмакът е свързан със задния мост, а хибридната система като цяло осигурява задвижването на всички колела. В чисто електрически режим до около 60 км/ч E-Ray задвижва само предните колела. Едва над тази скорост осемцилиндровият мотор поема щафетата. Мощността на двигателя се предава чрез трансмисия Tremec с два съединителя. Патент, публикуван през февруари 2022 г., предоставя нова информация за нея.
Трансмисията с два съединителя на Tremec има осем предавки и интегриран електромотор.
Трансмисията с два съединителя Tremec TR-9080 е базирана на механичната предавателна кутия, която вече се монтира в Corvette. Остават осемте предавки, но както вече се подозираше, новата трансмисия интегрира електрически мотор, който очевидно може да се използва като стартер, като генератор и като задвижващ агрегат. В последния режим мощността отива само към задните колела. Електрическият мотор трябва да изглади и най-малките пропуски в прекъсването на тягата при смяна на предавките. Освен това той служи като ускорител в широк скоростен диапазон. Това би трябвало да създава възможност за спринт от нула до 100 км/ч за около две секунди.
E-Ray ще струва около 100 000 долара
Все още не е ясно къде GM ще постави батериите. Те вероятно ще се намират в предния багажник, което означава, че E-Ray ще загуби много багажен обем. Също така не е известно дали Corvette E-Ray е хибрид или plug-in хибрид.
Едно обаче е ясно: E-Ray заменя версията Grand Sport и е позициониран точно под предстоящия Corvette Z06. От него моделът заема широкия корпус и подобната предна престилка. От друга страна, хибридният модел се справя без могъщото крило върху задната част. E-Ray разчита на по-фин спойлер отзад. При пускането на пазара през 2023 г. той трябва да стартира в САЩ от малко над 100 000 щатски долара. Моделът ще се предлага и на други пазари, включително и във версия с десен волан.
E-Ray, заснет без камуфлаж по време на тестове.
Zora като върхов хибрид
По отношение на хибридизацията обаче Corvette E-Ray не е краят на историята. Кодовото име Zora крие топмодела с 5,5-литров V8 битурбомотор и хибридна подкрепа. С този пакет трябва да бъде премината границата от 1000 к.с., а максималният въртящ момент да е над 1350 Нм. С един номер по-малък и без хибридизация ще е Corvette ZR1 с 850 к.с. и 1120 Нм въртящ момент от същия 5,5-литров V8. Ясно е и още едно нещо: в един момент ще се появи C8 с чисто електрическо задвижване.