Вход

Участвай в играта на auto motor und sport и спечели Комплект зимни гуми Nokian Tyres

Отговорете правилно на въпросите и можете да спечелите някоя от седмичните ни награди или голямата награда - Комплект зимни гуми Nokian Tyres

Моля, запознайте се с Общите условия на играта

 

Каква е основната разлика между зимната и лятната гума?



Коя компания изобретява първата в света зимна автомобилна гума?



Какво представлява технологията Aramid Sidewall на Nokian Tyres?



Какво представлява технологията Coanda на Nokian Tyres?



За какво служи WSI индикатора за безопасно шофиране върху гумите Nokian Tyres?



Защо Nokian Tyres става първият производител на автомобилни гуми, който използва рафинирани нискоароматни масла при производството на продуктите си?



 

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Chevrolet Volt: Данни по книжка

12.10.2010 11:56 2
2
2571882676

Chevrolet публикува официалните технически характеристики на Volt. Електродвигателят на революционния автомобил разполага с максимална мощност от 111 кВт, а капацитетът на литиево-йонната батерия е 16 кВт.

Дизайнът на Volt е добре познат, тъй като от Chevrolet публикуваха първите визуализации на хибрида или по-скоро на серийната му версия още през 2008 г. Интересното в случая обаче е, че Volt е най-ефективният в аеродинамично отношение автомобил на марката. Именно благодарение на ниското челно съпротивление, на специално оформените 17-цолови алуминиеви колела и още куп промени по каросерийните панели и базисните компоненти от Chevrolet са постигнали удължаване на пробега с 13 километра изцяло в електрически режим и с 80 км в смесен.

В салона ви посреща дигитален контролен панел (който с цветовете ни напомня на електронна игра от 80-те години), неособено приветлива централна конзола със седеминчов дисплей в горния й край, GPS навигация, сателитно радио и аудиосистема на BOSE с шест високоговорителя и допълнителен субуфер. Задните седалки са индивидуални, но това ограничава капацитета на Volt до четирима души, включително и водача. Друг любопитен факт е, че стандартната тапицерия е от текстил, но като опция се предлага и вариант от кожа.

Естествено, най-голямата сила на Volt се крие не в оформлението на салона, а в силовия тракт, който комбинира електродвигател (111 кВт и 368 Нм) и 1,4-литров ДВГ (63 кВт). Задвижващ е единствено електромоторът, тъй като класическият двигател изпълнява единствено функцията на екстендър. Той обаче е напълно спозобен на ускорение от 0 до 60 мили в час за „по-малко от девет секунди" и на максимална скорост в рамките на 100 мили в час (161 км/ч).

Литиево-йонната батерия, която има гаранция от 100 000 мили, включва 288 клетки и е достатъчна за пробег изцяло в електрически режим от 40 до 80 километра в зависимост от стила на каране и външните фактори. Когато нейният заряд се изчерпа, идва ред на двигателя с вътрешно горене, който увеличава автономния пробег до 500 километра. При положение обаче, че използвате Volt основно в градска среда, може да зареждате батерията директно от електрическата мрежа. При стандарт от 240 волта това отнема само 4 часа, докато при 120 волта - между 10 и 12. Подобно на всички електромобили, Volt може да бъде програмиран да се зарежда в определено време, а мониторингът над основните му системи да се прави от разстояние посредством смартфон или на MyVolt.com.

Цената на Volt на американския пазар е 41 000 долара, но реалната му стойност след „зелените“ отстъпки е 33 500. Първите доставки ще стартират още в края на тази година.

Коментари

admin
Абсолютно си прав. В действителност два електродвигателя (основният и генератора) работят във Volt и при определени условия двигателят с вътрешно горене се включва директно към силовия тракт посредством планетарна предавка, но както отбелязват от GM става дума за "индиректно електромеханично задвижване". Идеята е да се запази ресурса на батерията както и динамиката на автомобила, тъй като при високи натоварвания изцяло електрическото задвижване явно не е ефективно. Горното е официалният пресрилийз, но със сигурност ще разучим темата в последствие.

Aнонимен
Малко е стара информацията. Вчера GM обявиха, че умишлено са заблуждавали общвествеността за хибридната си система, докато успеят да я патентоват. Всъшност при определени условия ДВГ се включва директно в в задвижването на колата. Системата е много интересна, като обединява най-доброто от паралелните и последователните хибриди.

comments powered by Disqus