GM представи на Detroit Motor Show пореден концепткар с хибридно задвижване. Многофункционалната система за задвижване "E-Flex" на Chevrolet Volt обещава да реализира впечатляващи икономии.
Отвън лимузината излъчва динамика, която се дължи на елементи като 21-цоловите колела, късите надвеси, заострената предница с малки и „зли” предни светлини. В случая обаче техниката се оказва много по-важна от дизайна, тъй като за задвижването се грижи високотехнологичен електродвигател.
Когато Chevrolet Volt бъде включен в американската алектрическа мрежа с напрежение 110 волта, литиево-йонните батерии се зареждат напълно в рамките на около шест часа. В условия на градски трафик това е достатъчно за изминаването на приблизително 64 километра. При изчерпване на електрическата енергия, на помощ идва еднолитров бензинов турбодвигател, който при поддържане на една и съща скорост или еднакво ниво на оборотите произвежда нова електрическа енергия за батериите на електромотора. Последните тежат 181 килограма и според мнението на експертите би трябвало да влязат в серийно производство между 2010 и 2012 година. Вицепрезидентът на GM Робърт Лутц обещава сериозни подобрения върху представената още през 1996 г. технология EV1, осигуряващи по-добра ефективност, по-дълъг пробег и по-нисък разход на гориво.
Наред с казаното дотук трябва да добавим, че Chevrolet Volt може да се движи и с биогоривото E85. Благодарение на използваната система E-Flex-System са възможни и други комбинации за задвижване на генератора, например с биодизел, водород или етанол. GM обещават все по-широкото използване на електрическата енергия при задвижването на автомобилите си и на бъдещите изложения ще показват нови студии, снабдени с технологията E-Flex.