Китайците получават 1.45 млрд. долара заем, за да финансират експанзията си на външни пазари.
Американският гигант Chrysler и китайската компания Chery Automobile анулираха споразумението за съвместно производство на малолитражки в Китай за северноамериканския пазар.Това е поредният тежък удар за закъсалия колос от Детройт, който доскоро разчиташе китайският джойнт-венчър да компенсира част от загубите от сриналото се търсене на пикапи и всъдеходи.
От Chrysler обявиха официално, че сделката с Chery е преразгледана като реакция на глобалната икономическа криза.
Споразумението бе сключено през юли миналата година, като идеята бе Chery да произвежда малки коли с ноу-хау, финансиране и части на Chrysler. Производството бе предназначено за пазарите в Северна и Южна Америка, с идеята по-късно да се насочи и към Европа. Джойнт-венчърът обаче така и не успя да приведе планирания за производство модел в съответствие с модерните стандарти за безопасност и замърсяване.
Междувременно финансовото състояние на Chrysler се влоши значително и сега компанията разчита изцяло на обещаната от щатския Конгрес помощ за детройтската тройка в размер на 15 млрд. долара.
Проблемът на всички американски компании при създаването на малки коли е, че високите производствени разходи в САЩ на практика свиват до минимум маржа на печалба. Единствено по-големите и скъпи модели са икономически оправдани за производство в Северна Америка, но пък търсенето за тях намаля катастрофално в последната година.
Междувременно от Chery отрекоха слуховете, че се интересуват от някои активи на закъсалата Chrysler. Китайската компания вече си осигури изгоден заем от China Export Import Bank - 1.45 млрд. долара, които ще бъдат вложени в експанзията на външни пазари.