Дори и големите производители на части в Северна Америка са застрашени от банкрут.
Закъсалият американски гигант Chrysler притисна своите доставчици на части да намалят цените, за да успее да се вмести в условията за получаване на държавния заем от 4 млрд. щ. долара.Детройтската компания, която се надява да си издейства от правителството и 3 млрд. долара допълнителна помощ, е поискала от партньорите си да намалят цените средно с по 3 на сто. Говорител на Chrysler отказа да потвърди дали това е точната цифра, но призна, че ръководството на концерна "силно вярва, че сега е подходящото време всички в автомобилния сектор да направят известни жертви".
Проблемът е, че производителите на части също усещат болезнено ударите на кризата и едно допълнително намаляване на продажните цени ще ги изправи пред риска от фалит. "Подозирам, че дори някои големи компании ще потърсят защита по Закона за банкрута в близко бъдеще", коментира Томас Манганело от детройтската адвокатска кантора "Уорнър, Норкрос и Джъд", която защитава интересите на стотици компании от сектора.
Фирмата за авточасти Contech (1100 работници) вече обяви фалит миналия петък, а American Axle, един от главните доставчици на General Motors, е съвсем близо до същото. Преди седмица производителите на части на свой ред поискаха извънредна финансова помощ от правителството в размер на 10 млрд. долара.