Според информация на „Уол стрийт джърнъл” американският автомобилен производител планира да намали продуктовата линия почти наполовина, както и да свие дистрибуторската мрежа.
Проектът да се съкрати продуктовата линия на американската компания, която съдържа около 30 различни марки камиони, автомобили и SUV модели на Chrysler, Dodge и Jeep, до 15 в рамките на няколко години има своето обяснение. То е част от плана за оптимизиране на разходите и създаването на една по-доходоносна компания с гъвкава структура.
Засега представителите на Chrysler не коментират появилата се на страниците на „Уол стрийт джърнъл” информация.
Chrysler e притежание на инвеститиционната Cerberus Capital Management, която закупи 80% дял от капитала на компанията от Daimler AG през август миналата година. След назаначаването на бившия президент на The Home Depot - Робърт Нардели, за изпълнителен директор на детройтската компания, очакванията са за сериозни промени в порядките на Chrysler.Новият план включва редуциране на 3600-те дистрибутори, с които Chrysler разполага, до много по-малък брой, като целта е всеки един от тях да продава и трите марки. Поради тази причина както от Chrysler, така и от Cerberus насърчават сливанията между отделните дистрибутори или закупуването на по-малките от по-големите.